Bursa

Bursa sanayisinin kalbi NOSAB 25.yılını görkemli geceyle kutladı

Nilüfer Organize Sanayi Bölgesi (NOSAB), kuruluşunun 25. yılını düzenlenen görkemli gala gecesiyle kutladı.

Nilüfer Organize Sanayi Bölgesi (NOSAB), kuruluşunun 25. yılını düzenlenen görkemli gala gecesiyle kutladı. “Geleceğe İz Bırakanlar” temasıyla gerçekleştirilen etkinlikte, bölgenin kuruluşundan bugüne katkı sunan isimler bir araya gelirken, gece aynı zamanda DMD hastası bir çocuğa destek amacı taşıyan sosyal sorumluluk projesine dönüştü.

Sanayiciler 25 yıllık başarı hikâyesini kutladı

Bursa iş dünyasının önde gelen isimlerini buluşturan NOSAB 25. Yıl Gala Gecesi, duygu dolu anlara sahne oldu. Kuruluşundan bugüne bölgenin gelişimine katkı sağlayan sanayiciler, yöneticiler ve paydaşlar aynı çatı altında buluşarak çeyrek asırlık başarı hikâyesini kutladı.

Gecenin açılış konuşmasını yapan NOSAB Yönetim Kurulu Başkanı Erol Gülmez, bölgenin yalnızca üretim yapan bir sanayi alanı değil, aynı zamanda toplumsal sorumluluk üstlenen bir yapı olma hedefiyle kurulduğunu söyledi.

25 yıl önce beş arkadaş olarak yola çıktıklarını belirten Gülmez, “Bu topluma karşı sorumluluğumuz olduğunu biliyorduk. Sadece üretim yapan değil, sosyal sorumluluk projelerinde yer alan örnek bir sanayi bölgesi olmayı hedefledik. Bugün geldiğimiz noktada bu ideali yaşatmaya devam ediyoruz” dedi.

Gala gelirleri DMD hastası çocuğa bağışlandı

Bu yılki kutlamanın özel bir anlam taşıdığını vurgulayan Gülmez, uzun süredir destek verdikleri DMD hastası bir çocuk için geceyi yardım organizasyonuna dönüştürdüklerini açıkladı.

Geceden elde edilen tüm gelirlerin tedavi sürecine katkı sağlamak amacıyla bağışlanacağını ifade eden Gülmez, katılımcılara desteklerinden dolayı teşekkür etti.

“Bayrak yarışıyla bugünlere geldik”

NOSAB Kurucu Başkanı Yalçın Aras ise yaptığı konuşmada, bölgenin kuruluş sürecinden bugüne kadar geçen gelişim yolculuğunu anlattı.

Yaklaşık 28 yıl önce bir grup idealist sanayicinin hayaliyle başlayan sürecin bugün Türkiye’ye örnek gösterilen bir organize sanayi bölgesine dönüştüğünü belirten Aras, “Ortak akıl, emek ve dayanışma sayesinde büyük hedeflerimizi gerçekleştirdik. Bugün 22 binden fazla çalışana istihdam sağlayan, 1 milyar doların üzerinde ihracat yapan güçlü bir üretim merkezi haline geldik” diye konuştu.

Bölgenin gelişiminde görev alan tüm yönetimlere teşekkür eden Aras, NOSAB’ın başarısını bir bayrak yarışına benzeterek şunları söyledi:

“Her yönetim kendisinden önce aldığı bayrağı daha ileri taşımak için çalıştı. Bu başarı birkaç kişinin değil, binlerce insanın ortak emeğinin sonucudur.”

“Geleceğe hazırlanmak zorundayız”

Dünyada üretim anlayışının hızla değiştiğine dikkat çeken Aras, sanayinin geleceğinin teknoloji, sürdürülebilirlik ve verimlilik üzerine kurulduğunu vurguladı.

Gelecek nesillere yalnızca fabrikalar ve altyapılar bırakmanın yeterli olmadığını ifade eden Aras, üretim kültürü, çalışma disiplini, dayanışma ruhu ve teknolojiye uyum yeteneğinin de aktarılması gerektiğini söyledi.

Erdem Saker’den NOSAB’ın kuruluş hikâyesi

Gecenin onur konukları arasında yer alan Bursa Büyükşehir Belediyesi eski Başkanı Erdem Saker ise NOSAB’ın kuruluş sürecine ilişkin anılarını paylaştı.

Görev yaptığı dönemde Bursa’nın gelecekte yeni sanayi alanlarına ihtiyaç duyacağını öngördüklerini anlatan Saker, NOSAB’ın kurulduğu bölgenin bilinçli bir planlamayla seçildiğini söyledi.

Bugün Bursa’daki birçok organize sanayi bölgesinin verimli tarım arazileri üzerinde bulunduğunu belirten Saker, NOSAB’ın ise doğru planlama anlayışıyla hayata geçirilen örnek bir yatırım olduğunu ifade etti.

“Bugün Türkiye’ye örnek gösterilen bir organize sanayi bölgesi ortaya çıktıysa bunda uzun vadeli düşünmenin ve doğru yer seçiminin büyük payı vardır” diyen Saker, NOSAB yönetimini ve sanayicileri başarılarından dolayı kutladı.

Bursa sanayisinin çeyrek asırlık gururu

Konuşmaların ardından NOSAB’ın kuruluşundan bugüne katkı sunan isimlere teşekkür edilirken, gece müzik ve çeşitli etkinliklerle devam etti.

“Geleceğe İz Bırakanlar” sloganıyla düzenlenen gala, yalnızca bir yıl dönümü kutlaması değil, aynı zamanda Bursa sanayisinin çeyrek asırlık gelişim serüveninin ve sosyal sorumluluk anlayışının da simgesi oldu. NOSAB, 25 yıllık birikimini geleceğe taşıma hedefiyle yeni döneme güçlü bir mesaj vererek girdi.