Bursa

Bursa’da Uluabat Gölü normal seviyesine döndü

Bursa’da şubat ve mart aylarında etkili olan yoğun yağışlar nedeniyle taşan Uluabat Gölü, 3 ayın ardından normal seviyesine döndü. Akçalar Mahallesi’nde sular altında kalan hobi evleri ve tarım arazileri, gölün çekilmesiyle yeniden ortaya çıktı.

Bursa’da yoğun yağışlar nedeniyle taşan Uluabat Gölü, 3 ayın ardından normal seviyesine döndü.

Göl çevresinde sular altında kalan hobi evleri ve tarım arazileri, suyun çekilmesiyle yeniden gün yüzüne çıktı.

YOĞUN YAĞIŞLAR GÖLÜ TAŞIRDI

Meteoroloji Genel Müdürlüğü verilerine göre, Bursa’da şubat ayında uzun yıllar ortalaması metrekareye 75 kilogram olan yağış miktarı 129 kilogram olarak kayıtlara geçti.

Mart ayında ise mevsim normalleri 70 kilogram olmasına rağmen metrekareye 92,8 kilogram yağış düştü.

Kent merkezi ile Karacabey ve Mustafakemalpaşa ilçelerinde etkili olan yoğun yağışlar, Uluabat Gölü’nde su seviyesinin yükselmesine neden oldu.

HOBİ EVLERİ SU ALTINDA KALMIŞTI

Su seviyesinin metrelerce yükselmesiyle göle kıyısı bulunan Akçalar Mahallesi’ndeki taşınabilir küçük evler ve hobi evleri su altında kaldı.

Bölgede bazı tarım arazileri de göl sularının altında kaldı.

SULAR ÇEKİLDİ, TARIM YENİDEN BAŞLADI

Hava sıcaklıklarının artmasıyla birlikte Uluabat Gölü’nde su seviyesi son 3 ayda kademeli olarak düştü.

Suların çekildiği bölgelerde hobi evleri ile göl arasındaki mesafenin yeniden açıldığı görüldü.

Su altında kalan alanlarda kuruma yaşanırken, tarımsal faaliyetlerin de yeniden başladığı gözlendi.

Bölgedeki son durum havadan görüntülendi.