Bursa

Bursa’da yangınlara karşı ortak mücadele

Bursa Belediyeler Birliği ve Bursa Orman Bölge Müdürlüğü iş birliğinde düzenlenen Orman Yangınları Farkındalık Programı’nda, yaz aylarında artan yangın riskine karşı toplumsal bilincin önemi vurgulandı. Bursa Belediyeler Birliği Başkanı Oktay Yılmaz, “Koruduğumuz her ağaç aslında geleceğe yaptığımız bir yatırımdır” dedi.

Bursa Belediyeler Birliği ve Bursa Orman Bölge Müdürlüğü, yaz aylarında artan orman yangını riskine dikkat çekmek amacıyla Orman Yangınları Farkındalık Programı düzenledi.

Barış Manço Kültür Merkezi’nde “Orman Yanarsa Gelecek Susar” sloganıyla gerçekleştirilen programda, orman yangınlarının nedenleri ve alınabilecek önleyici tedbirler ele alındı.

“GELECEĞE YAPILAN BİR YATIRIM”

Programa Bursa Belediyeler Birliği Başkanı ve Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, Bursa Vali Yardımcısı Hulusi Doğan, Yıldırım Kaymakamı Metin Esen, Gürsu Belediye Başkanı Mustafa Işık, Orhangazi Belediye Başkanı Bekir Aydın, Bursa Orman Bölge Müdürü Erdal Şahan ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri katıldı.

Programda konuşan Bursa Belediyeler Birliği Başkanı Oktay Yılmaz, iklim değişikliğinin etkilerinin her geçen gün daha fazla hissedildiğini söyledi.

Yılmaz, “Artık yangınları sadece bir çevre meselesi olarak değerlendiremeyiz. Orman yangınları; çevreyi, ekonomiyi, tarımı, su kaynaklarını, yerleşim alanlarını ve toplumsal yaşamı doğrudan etkileyen çok boyutlu bir afet riskidir. Dolayısıyla koruduğumuz her ağaç aslında geleceğe yaptığımız bir yatırımdır. Geçtiğimiz yıl yaşadığımız yangın afeti birçok şeyi yeniden gözden geçirmeyi gerekli kılıyor” dedi.

RİSK AZALTMA VURGUSU

Afetlere bütüncül bir bakış açısıyla yaklaşılması gerektiğini belirten Yılmaz, yangın çıktıktan sonra mücadele etmenin önemli olduğunu ancak yangının çıkmasını önlemenin çok daha değerli olduğunu ifade etti.

Yılmaz, “Bu noktada yerel yönetimlere, kamu kurumlarına, sivil toplum kuruluşlarına ve vatandaşlarımıza önemli görev düşmektedir. Çünkü afetlere dirençli şehirler yalnızca kurumlarla değil, bilinçli toplumlarla inşa edilir. Her kurumun ve her vatandaşın bu mücadelede önemli bir sorumluluğu bulunmaktadır” diye konuştu.

Bursa Belediyeler Birliği olarak belediyeler arasındaki iş birliğini güçlendirmeyi, ortak afet bilincini geliştirmeyi ve şehirlerin dirençliliğini artırmayı öncelikli görevleri arasında gördüklerini belirten Yılmaz, bilgi paylaşımı, koordinasyon ve ortak hareket kabiliyetinin afetlere karşı dayanıklılığı artıracağını söyledi.

“YANGIN RİSKİ DEVAM EDİYOR”

Bursa Vali Yardımcısı Hulusi Doğan ise Bursa ve Türkiye’nin geçtiğimiz yıl orman yangınlarıyla mücadele ettiğini hatırlattı.

Yağışlı geçen kış mevsiminin ardından büyüyen otlar ve yüksek sıcaklıklar nedeniyle yangın riskinin bu yıl da devam ettiğini belirten Doğan, vatandaşların yangın riskine karşı daha dikkatli olması gerektiğini söyledi.

Bursa Orman Bölge Müdürü Erdal Şahan da orman yangınlarıyla mücadelede en büyük başarının yangını söndürmek değil, hiç çıkmamasını sağlamak olduğunu vurguladı.

Şahan, ormanların korunması için herkesin üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmesi gerektiğini ifade etti.

Program, ilgili kurum yetkililerinin sunumlarıyla sona erdi.