Bursa

Bursagaz işçilerinden Bursa merkezinde sendikal hak yürüyüşü

DİSK/Enerji-Sen öncülüğünde Bursagaz’da işten çıkarılan işçilerin işe iadesi ve sendikal hakların tanınması talebiyle Bursa kent merkezinde yürüyüş düzenlendi. Fomara Meydanı’ndan başlayan yürüyüş Kent Meydanı’nda sona ererken, işçilere DİSK yöneticileri ile çok sayıda sendika ve demokratik kitle örgütü destek verdi.

DİSK/Enerji-Sen öncülüğünde Bursagaz’da işten çıkarılan işçilerin işe iadesi ve sendikal hakların tanınması talebiyle Bursa kent merkezinde yürüyüş düzenlendi. Fomara Meydanı’ndan başlayan yürüyüş Kent Meydanı’nda sona ererken, işçilere DİSK yöneticileri ile çok sayıda sendika ve demokratik kitle örgütü destek verdi.

İŞÇİLER TALEPLERİNİ KENT MERKEZİNE TAŞIDI

Bursagaz’da sendikal örgütlenme sürecinin ardından işten çıkarıldıklarını belirten işçilerin başlattığı eylemler sürüyor. Günlerdir Aksa Doğalgaz Bursa Bölge Müdürlüğü önünde nöbet tutan işçiler, seslerini daha geniş kitlelere duyurmak amacıyla bu kez Bursa kent merkezinde yürüyüş gerçekleştirdi.

DİSK/Enerji-Sen’in çağrısıyla Fomara Meydanı’nda bir araya gelen işçiler, ellerinde pankartlar ve dövizlerle Kent Meydanı’na doğru yürüdü. Yürüyüş boyunca çevrede bulunan vatandaşlar da korteji ilgiyle takip etti.

SENDİKALAR VE EMEK ÖRGÜTLERİNDEN DESTEK

Yürüyüşe DİSK Yönetim Kurulu Üyesi ve Birleşik Metal-İş Genel Başkanı Özkan Atar’ın yanı sıra Bursa Emek ve Demokrasi Güçleri bileşenleri, çeşitli sendikaların temsilcileri ve çok sayıda emek savunucusu katıldı.

Katılımcılar, işten çıkarılan çalışanların yeniden görevlerine döndürülmesini ve işçilerin sendikal haklarına saygı gösterilmesini talep etti. Yürüyüş boyunca kortej disiplinli bir şekilde ilerlerken, sık sık sloganlar atılarak talepler kamuoyuna duyuruldu.

“İŞÇİYİZ, HAKLIYIZ, KAZANACAĞIZ"

Yürüyüş boyunca işçiler, “Direne direne kazanacağız”, “Bize ekmek yoksa patronlara huzur yok”, “Atılan işçiler onurumuzdur”, “AKSA’da işçiler kazanacak” ve “İşçiyiz, haklıyız, kazanacağız” sloganlarını hep bir ağızdan dile getirdi.

Atılan sloganlarla hem işten çıkarılan işçilere destek mesajı verildi hem de sendikal örgütlenme hakkının anayasal bir hak olduğuna dikkat çekildi.

MÜCADELE SÜRECEK MESAJI

Kent Meydanı’nda sona eren yürüyüşte işçiler ve sendika temsilcileri, Bursagaz’da işten çıkarılan çalışanlar işe iade edilene ve sendikal hakların tanındığı bir çalışma ortamı sağlanana kadar mücadelelerini sürdüreceklerini ifade etti.

DİSK/Enerji-Sen, Aksa Doğalgaz Bursa Bölge Müdürlüğü önünde devam eden eylemlerin de kararlılıkla sürdürüleceğini belirterek, kamuoyunu işçilerin taleplerine destek vermeye çağırdı. Sendika yetkilileri, işten çıkarmaların sendikal faaliyetlerle bağlantılı olduğunu savunurken, temel taleplerinin işten çıkarılan tüm çalışanların işe geri alınması ve sendikal hakların eksiksiz biçimde güvence altına alınması olduğunu vurguladı.