Bursa’nın parası kimlerin cebine konuldu?

Birkaç kez yazdım.

2012 yılında Bursa Hızlı Tren projesinin temeli atıldığında Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, büyük laflar etmişti.

Aynı törende, 2016 yılında hizmete açılacağını söyleyen dönemin Başbakan Yardımcısı, Bursa’ya hiçbir katkısı olmayan Bülent Arınç da muhalefetle dalga geçer gibi, “Onlar konuşur AK Parti yapar” mealinde cümleler kurmuştu.

Sonra ne oldu?

Üst üste ihaleler verildi birilerine; bilime aykırı, bilimsel düşünmenin uzağından geçen insanlara projeler yaptırıldı.

Sonuç?

Yıl 2025 ve biz hala tren bekliyoruz; vazgeçtik hızlısından normaline bile ulaşamadı Bursa…

****

Hızlı tren bahanesiyle her yeri sanayi bölgesi haline getirmeye çalışan BTSO Başkanı İbrahim Burkay’dan bu konuda tek söz duydunuz mu?

Alinur Aktaş’ın kentle alakası zaten yoktu, onu pas geçiyorum.

Acaba AK Parti İl Başkanı Davut Gürkan, bir suç duyurusu da bunun için yapabilir mi?

****

Üstelik bu işte yolsuzluğu, usulsüzlüğü ortaya koyan pek çok Sayıştay raporu var.

Kolay anlaşılması için sıralayayım:

1-Bandırma-BURSA-Yenişehir-Osmaneli yüksek standartlı demiryolu hattı için toplam 5 ihale yapıldı.

2- İhale şartnamesinde vardır mutlaka ama neden bu malzemelere ihtiyaç duyulduğu açıklanmak sorunda… Davut Gürkan, sırtını dayadığı Efkan Ala üzerinden de öğrenebilir bunun nedenlerini…

Nitekim Sayıştay soruyu sordu ama yanıtını alamadı.

Ulaştırma Bakanlığı’nın 2020 yılı denetim raporunda tespit edilen 5’i lüks 20 araç, 4 minibüs, 90 masaüstü bilgisayar, 50 dizüstü bilgisayar, 60 tablet, 70 hatlı cep telefonu, 40 hatlı dijital telefon, 13 televizyon, 8 projeksiyon makinesi, 35 yazıcı, 4 cilt makinesi, 6 evrak imha cihazı, 4 kesintisiz güç kaynağı, 4 dijital fotoğraf makinesi alınmış ve bakanlık merkez teşkilatında kullanılmaya başlandı.

Neden?

Bursa demiryolu için kullanılacaksa neden merkez teşkilatına bu araçlar alındı?

****

3-Daha önce de kamuoyuna yansıdı ama bir kez daha soralım. Demiryolu ihalesini alan Kalyon inşaata neden 9 milyar liraya yakın vergi muafiyeti sağlandı? 16 Eylül 2020 tarihli 664 sayılı belgede, yapım ihalesi kadar muafiyet sağlanmasının amacı nedir?

****

4-Demiryolu ihalesi, meşhur 21B maddesine göre yapıldı. Acil işler kodundan. Bunu CHP’li bir belediye yapsa, bugün Silivri’nin soğuk duvarları arasında örgüt lideri veya üyesi olarak yerini alırdı.

****

5-Sayıştay’ın 2021 yılına dair yayımladığı denetim raporuna göre; Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın, Elektronik Kamu Alımlar Platformu’na (EKAP) toplamda 9 ihalenin bilgilerini aktarmadığı tespiti var. Tesadüfe bakın ki, bunlardan biri Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli-Yüksek Standartlı Demiryolu Hattı diğeri ise Bursa Emek Şehir Hastanesi Metro Hattı…

Her ikisinin de bitirilmesi yılan hikayesine döndü.

****

Evet sevgili AK Partili dostlar…

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey’i her eleştirinizde karşınıza bu iki önemli konu çıkacaktır.

Bursa’nın siyasi kaderini elinde tutanların ne kadar beceriksiz, basiretsiz olduklarının somut kanıtıdır bu durum.

Aynı zamanda Bursa’nın kadersizliğidir.