Bursa

BUÜ’de 75 nitelikli yayınla yeni rekor

Bursa Uludağ Üniversitesi’nde akademisyenlerin bilimsel başarılarını teşvik etmek amacıyla düzenlenen “Başarılı Akademisyenlerin Rektörle Buluşması” etkinliği 17. kez gerçekleştirildi. Toplantıda, 2025’in ilk 6 ayında nitelikli makale sayısının 850’yi aştığı ve bu ay 75 akademisyenin Q1 kategorisindeki çalışmalarıyla yeni bir rekora imza attığı açıklandı.

Bursa Uludağ Üniversitesi Ar-Ge Koordinatörlüğü tarafından akademisyenlerin bilimsel başarılarını teşvik etmek amacıyla başlatılan “Başarılı Akademisyenlerin Rektörle Buluşması” etkinliği 17. kez düzenlendi.

Ocak 2025’ten bu yana her ay kesintisiz gerçekleştirilen etkinlik, BTSO’nun katkılarıyla kahvaltılı organizasyon olarak sürdürüldü.

Buluşmada üniversite üst yönetimi ile uluslararası düzeyde nitelikli yayın ve projelere imza atan akademisyenler bir araya geldi.

BİLİMSEL YAYIN SAYISI ARTIYOR

Toplantıda konuşan BUÜ Rektörü Prof. Dr. Ferudun Yılmaz, üniversitenin bilimsel üretim grafiğinin yükseldiğini söyledi.

Aday araştırma üniversitesi sayısının 10’a çıkmasıyla rekabetin arttığını belirten Yılmaz, geçen yıl 1441 olan toplam nitelikli makale sayısının 2025’in ilk 6 ayında 850’yi aştığını ifade etti.

Yılmaz, yıl sonuna kadar nitelikli makale sayısının 1600-1750 seviyelerine ulaşmasını öngördüklerini belirtti.

Üretimdeki artışın gurur verici olduğunu dile getiren Yılmaz, desteklerinden dolayı BTSO Başkanı İbrahim Burkay ve yönetimi ile Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı personeline teşekkür etti.

83 MİLYON LİRALIK FON HEDEFİ

BUÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. İrfan Kırıştıoğlu ise akademik yayın çıtasının her geçen ay yükselmesinden memnuniyet duyduklarını söyledi.

Akademik Destek Programı kapsamında, revizyon aşamasındaki projelerle birlikte bu yıl üniversiteye toplam 83 milyon liralık fon kazandırılacağını açıklayan Kırıştıoğlu, proje ekosisteminin yalnızca BAP ve TÜBİTAK ile sınırlı olmadığını vurguladı.

Toplumsal katkı odaklı çalışmalarda da önemli bir hareketlilik yaşandığını belirten Kırıştıoğlu, bu kapsamda tespit edilen 568 projenin YÖK ve YÖKAK veri sistemlerine iletildiğini aktardı.

75 NİTELİKLİ YAYINLA REKOR

Ar-Ge Koordinatörü Prof. Dr. Esra Karaca, etkinlik serisinin 17. buluşmasında artan katılımın üniversitenin Ar-Ge vizyonunu güçlendirdiğini söyledi.

Karaca, temel hedeflerinin bilimsel çıktıların görünürlüğünü artırmak ve akademisyenler arası etkileşimi güçlendirmek olduğunu ifade etti.

Bu ay 75 akademisyenin Q1 kategorisindeki çalışmalarıyla yeni bir rekora imza attığını belirten Karaca, bu yayınların 31’inin yüzde 15’lik, 20’sinin yüzde 10’luk ve 2’sinin dünya çapındaki yüzde 1’lik en üst dilimde yer aldığını söyledi.

Karaca, kasım ayında gerçekleştirilecek büyük ödül töreninin planlamasına başladıklarını da aktardı.

Etkinlik, belge takdimi ve toplu fotoğraf çekimiyle sona erdi.