Dünya

Japonya'da 6.9’luk deprem

Japonya'nın Iwate eyaleti açıklarında 6.9 büyüklüğünde deprem meydana geldi. Tokyo dahil geniş bir bölgede hissedilen sarsıntının ardından tsunami riski oluşmadığı açıklanırken, ilk belirlemelere göre can veya mal kaybı yaşanmadı.

Japonya'nın kuzeydoğusunda bulunan Iwate eyaleti açıklarında 6.9 büyüklüğünde deprem meydana geldi. ABD Jeolojik Araştırma Merkezi (USGS) ve Japonya Meteoroloji Ajansı'nın (JMA) paylaştığı bilgilere göre sarsıntı, yerel saatle 07.30 sıralarında kaydedildi.

Merkez üssü Iwate kıyıları açıkları olan deprem, yaklaşık 50 kilometre derinlikte gerçekleşti. Sarsıntı yalnızca Iwate'de değil, Aomori, Miyagi ve Hokkaido eyaletleri ile başkent Tokyo ve çevresinde de hissedildi. Deprem nedeniyle bölgede kısa süreli panik yaşandı.

Yetkililer, depremin ardından tsunami tehlikesi oluşmadığını açıkladı. İlk belirlemelere göre deprem nedeniyle herhangi bir can kaybı ya da ciddi hasar bildirilmedi. Yetkililer bölgede olası olumsuzluklara karşı incelemelerini sürdürüyor.