Asayiş

Kubilay Kaan Kundakçı soruşturmasında ilk duruşma sona erdi

21 yaşındaki futbolcu Kubilay Kaan Kundakçı'nın saldırı sonucu hayatını kaybetmesine ilişkin davanın ilk duruşması bugün görüldü. Mahkeme Aleyna Kalaycıoğlu'nun tutukluluğunun devamına karar verdi.

İstanbul Ümraniye'de geçtiğimiz 19 Mart gecesi meydana gelen ve 21 yaşındaki futbolcu Kubilay Kaan Kundakçı'nın hayatını kaybetmesiyle sonuçlanan silahlı saldırıya ilişkin davanın ilk duruşması bugün gerçekleştiriliyor.

Ümraniye, Sıddık Sokak'ta 19 Mart gecesi meydana gelen olayda iddialara göre, rapçi Canbay & Wolker grubundan Vahap Canbay, bir süre önce ayrıldığı şarkıcı Aleyna Kalaycıoğlu ile yeniden barışmak istedi ve bu süreçte arkadaşı Kubilay Kaan Kundakçı'dan yardım talep etti. Canbay, Kundakçı ve arkadaşları, Kalaycıoğlu'nun bulunduğu stüdyonun önüne giderek araç içerisinde beklemeye başladı. Bu sırada olay yerine çakarlı araçlarla gelen Alaattin Kadayıfcıoğlu ile grup arasında tartışma çıktı. Gerginliğin büyümesi üzerine Kadayıfcıoğlu'nun silahla ateş açması sonucu ağır yaralanan 21 yaşındaki Kundakçı, kaldırıldığı hastanede yaşam mücadelesini kaybetti.

ALEYNA KALAYCIOĞLU TAHLİYE EDİLMEDİ

Aleyna Kalaycıoğlu Tahliye Olamadı Mahkeme, tutuklu sanıklar Aleyna Kalaycıoğlu ve Alaattin Kadayıfcıoğlu'nun tutukluluk hallerinin devamına karar verdi.

Bununla birlikte Aleyna Kalaycıoğlu'nun tahliye talebi kabul edilmedi.

KALAYCIOĞLU'NUN ANNESİNİN EV HAPSİ KALDIRILDI

Mahkeme heyeti ayrıca, Zuhal Kalaycıoğlu hakkında uygulanan ev hapsi şeklindeki adli kontrol tedbirinin kaldırılmasına hükmetti.

Dava, 13 Temmuz tarihine ertelendi.

MAHKEME BİR ARAYA GİDECEK

Avukat savunmaları devam ediyor.

Mahkeme bir araya gidecek ve ara kararını açıklayacak.

MAHKEME BAŞKANINDAN YASAKLI MADDE SORUSU

Mahkeme Başkanı Alaattin Kadayıfcıoğlu'na yasaklı madde kullanıp kullanmadığını sordu. Kadayıfcıoğlu, "Evet, ancak bu olaydan çok önceydi. Olay günü ya da olay anıyla ilgili bir durum değil" cevabını verdi. Bunun üzerine Mahkeme Başkanı, "Ne kadar önce?" diye sorunca Kadayıfcıoğlu, "Tam olarak hatırlamıyorum ama yaklaşık bir ya da iki hafta önceydi" dedi.

"AİLEDEN ÇOK ÖZÜR DİLERİM"

Alaattin Kadayıfcıoğlu daha sonra "Keşke o gün bana bir şey olsaydı. Gerçekten çok üzgünüm. Bu bile isteye olan bir durum değil. Aileden de çok özür dilerim. Böyle bir şeye sebep olduğum için çok üzgün olduğumu belirtmek istiyorum" diyerek pişmanlığını dile getirdi.

BERAAT YA DA TAHLİYE TALEBİNDE BULUNMAYACAĞIM

Alaattin Kadayıfcıoğlu'nun avukatı savunmasında "Müvekkilim hakkında herhangi bir beraat ya da tahliye talebinde bulunmayacağım. Soruşturma aşamasında yapılan eksiklikler için savunma yapacağım" dedi.

"SANIKLARIN İFADESİ ÇELİŞKİLİ"

Kubilay Kundakçı'nın avukatı, sanık Alaattin Kadayıfcıoğlu'nun olayı yanlışlıkla gerçekleştirdiği yönündeki savunmasını anlamlandırmanın güç olduğunu görüntüler ve dosyadaki anlatımların bambaşka bir tablo ortaya koyduğunu ifade etti. Avukat, "Alaattin, büyük bir kararlılıkla araçtan iniyor, yürüyerek olay yerine gidiyor ve ardından tetiği çekiyor. Daha da dikkat çekici olan ise, olay sırasında polis memuru Mustafa ile tüm yaşananlara tanıklık eden Hüseyin'in orada bulunması. Her iki isim de şahısların silahla araçtan indiklerini görüyor. Buna rağmen herhangi bir müdahalede bulunulmuyor. Olayın ardından izlediğim tüm kayıtlar da bu gerçeği doğruluyor. Salonda bulunan meslektaşlarımızın da gördüğü üzere, görüntülerde yaşananlar oldukça net" dedi.

ŞU ANA KADAR 5 TANIK DİNLENDİ

Tanık Kenan Berke ve Sefa Keskin ile birlikte şu ana kadar 5 tanık dinlendi. Ardından avukat savunmaları başladı.

"HİÇBİR ŞEY DUYMADIM"

Tanık Bertin Yıldız dinleniyor. Yıldız, "Ben stüdyoda çalışırken hiçbir şey duymadım. Aleyna beni aradı çok kötü bir şey oldu dedi konuşamıyordu." dedi. Daha sonra telefonu Alaattin aldığını söyleyerek "Çok kötü bir şey oldu bir anda oldu anlamadım. Doluymuş patladı. Biri vuruldu mu bilmiyoruz. Ara öğren ne olmuş. Vuruldu galiba. Kim vurulmuş ne gerekiyormuş öğren" dediğini belirtti.

Kubilay Kaan Kundakçı'nın avukatı, tanık Bertin Yıldız'a "Kubilay'ın vurulduğunu öğrendikten sonra neden orada olan kimseyi ihbar etmediniz?" diye sordu. Yıldız, "Olay anında ben de bir şeyleri öğrenmek istedim. Konuyu bilmiyordum. Olayı önce öğrenip sonra bir aksiyon almam lazımdı" cevabını verdi.

CANBAY, OLAY ANINI ANLATTI

Tanık olarak dinlenen Rapçi Canbay, "Belirsiz ucu açık bir ayrılık konuşması oldu. Kubilay o gece bende kaldı, Kubilay 'Abi gidelim, hem barışmış olursunuz' dedi, Kubilay ve Yalçın daha önceden gidecekti. Olay günü Yalçın ve Kubilay bendeydi, çıkıp gittik. Yaklaşık 2 saat bekledik, temizlikçi temizliği bitirince gidecektik. Yalçınay ile Zuhal Kalaycıoğlu arabada telefonda konuştu. Yalçınay bana, 'Herkes haddini bilecek' dedi Zuhal Kalaycıoğlu ile ilgili. Benim köpeğim içerideydi. Moca benim, stüdyoda bulunan köpek benimdi. Bir araç yanımıza geldi. Biri indi araçtan cama vurdu, benim oturduğum cama vurdu. Kapıyı açtım, 'Sizi bir daha burada görmeyeceğim' dedi silah içeri doğrulttu. Cenin pozisyonuna aldım kendimi, silah patladı zaten. Silaha temasım olmadı. Olay anında kimse sesini çıkarmadı, ben sadece 'Yapma' dediğimi hatırlıyorum. İlk başta ben kimsenin vurulduğunu anlamadım. Kubilay araçtan kendisi indi, sadece bağırıyordu. Çığlık sesleri vardı ama benim algım sadece Kubilay'ın çığlığındaydı. Benim tek düşüncem sadece Kubilay'dı o an. Kubilay araçtan indi hemen yere yatmadı sonra yere yattı. Ben 'Yardım edin' diye bağırdım. Bacağımda ya da torpidoda herhangi birşey çıkmadı. Aleyna ile aramda bir husumet yoktur." dedi.

19 AYLIK İLİŞKİYİ BİR MESAJLA BİTİRDİ

Rapçi Canbay, Aleyna Kalaycıoğlu ile 19 aydır birlikte olduklarını 17 ay boyunca aynı evde yaşadıklarını söyleyerek kendisinden bir mesajla ayrıldığını belirtti. Bunun üzerine Aleyna Kalaycıoğlu, "Ben suçsuz bir şekilde yargılanıyorum. En son bana kafa attı. Üç ay uzaklaştırma kararım vardı. Uzaklaştırma kararı varken stüdyoma geldi" diyerek ağladı.

"BEN AZMETTİRMEDİM"

Zuhal Kalaycıoğlu, "Ben şiddet ve saldırı çağrısı yapmadım. Benim gözleri görmeyen ve yatalak olan bir evladım var. 14 yıldır engelli kızıma bakıyorum Aleyna ile birlikte. Ben azmettirmedim. Ben kimseye cinayet işleyin demedim. Ben bir anneyim. Ben iki evladımdan da razıyım" diyerek suçlamalara itiraz etti.

Kalaycıoğlu savunmasını, "Ben böyle bir olayın yaşanacağınız bilseydim, olmasın diye elimden gelen her şeyi yapardım. Ben suçsuzum. Beraatimi talep ediyorum. Ayağımdaki kelepçenin çıkarılmasını istiyorum." diyerek bitirdi.

Zuhal Kalaycıoğlu'nun savunmasının ardından sanık savunmaları sona erdi ve duruşmaya ara verildi.

TÜRKÜCÜ İZZET YILDIZHAN'DAN 'İTİBAR' SAVUNMASI

Türkücü İzzet Yıldızhan'ın savunmasına geçildi.

Yıldızhan, bu olayda en masum kişinin kendisi olduğunu ve tüm itibarım yerle bir olduğunu dile getirdi. Yıldızhan, "45 gün cezaevinde yattım. Ne olduğunu bilmeden. Ben en mağdur olan tarafım. Ben mahkemeden itibarımı geri istiyorum" dedi.

BABA BİLAL KADAYIFÇIOĞLU: EMNİYETE TESLİM ETMEK İÇİN ALAATTİN'İ KENDİM BULMAYA ÇALIŞTIM

Alaattin Kadayıfcıoğlu'nun babası Bilal Kadayıfcıoğlu, "Olay günü Londra'ya gitmek için uçaktaydım. İndiğimizde küçük oğlum bir kavga olduğunu söyledi. Avukatımızı aradım. Metin ile görüştüm. Bir kavga olmuş dedi. Hatta Alaattin'in benim makam arabamı kullanmasına kızdım. Bir de İzzet Yıldızhan ile görüştüm. Sosyal medyadan haberleri gördüm. Hemen yurt dışından döndüm. Alaattin'i kendim bulmaya çalıştım; onu emniyete teslim etmek için. O sırada zaten Alaattin'i gözaltına almışlar. Benim olaydan haberim yoktu" ifadelerini kullandı.

ACILI ANNE VE BABADAN SANIK BABASI BİLAL KADAYIFÇIOĞLU'NA SORU

Kubilay Kaan Kundakçı'nın annesi Ülker Kundakçı, Bilal Kadayıfcıoğlu'na "Siz çocuğunuzun uyuşturucu kullandığını bilmiyor muydunuz?" diye sordu. Kadayıfcıoğlu, ise bu soruya bilmediğini söyleyerek yanıt verdi. Kubilay Kaan Kundakçı'nın babası Cemil Kundakçı, "Oğlunuzun daha önce basına yansıyan olayları var. Siz oğlunuzu bugüne kadar hiç uyarmadınız mı?" diyerek Bilal Kadayıfcıoğlu'na tepki gösterdi. Bu karşılık Kadayıfcıoğlu, "Ben oğlumla her gün iletişim kurarım. Her gün öğüt veririm. Benim oğlum böyle şeyleri yapabilecek bir çocuk değil. Benim elim kolum o. O bir ihracatçı. Bu hatadan çok üzgünüz. Oğlunuzun Allah mekanını cennet etsin" diye cevap verdi.

METİN KADAYIFÇIOĞLU: BİRİNİN VURULDUĞUNU BİLMİYORDUM

Olay anında Alaattin Kadayıfcıoğlu'nun yanında olan çalışanları savunma yapıyor.

Alaattin Kadayıfcıoğlu'nun kuzeni sanık Metin Kadayıfcıoğlu savunmasında, "Ben evde otururken Alaattin beni aradı. 'Arabayı sana bırakacağım' dedi. 'Tamam' dedim. Arabayı bıraktı. İki aracı da bana bıraktı. Tedirgindi biraz. Sordum cevaplamadı. Aleyna da yanındaydı. Aleyna'yı Hüseyin bıraktı. Alaattin ile taksiye bindik. Etiler'e gittik. Akmerkez'in önünde durduk. Arkadaşı geldi onu alıp gitti. Ben babasını aradım o sırada. Arabaları bana bıraktığını söyledim. Eve geldim uyudum. Sabah memur arkadaşlar geldi. Bildiğimin hepsi bunlar. Birinin vurulduğunu bilmiyordum. Ben sordum. Alaattin de bana 'Biriyle tartıştım sonra anlatırım' dedi" ifadelerini kullandı.

Hakkında "suçluyu kayırma" ve "suç delillerini yok etme, gizleme veya değiştirme" suçlarından 6 aydan 10 yıla kadar hapis talep edilen tutuklu sanık emekli polis memuru Engin Taşkıran, "Alaattin çocukluğunda çok iyi bir çocuktu. Böyle bir olayı yaşayabileceği aklımın ucundan bile geçmezdi." şeklinde konuştu.

SAVUNMASINA AĞLAYARAK BAŞLADI

Aleyna Kalaycıoğlu'nun sorgusuna geçildiğinde Kalaycıoğlu, "Sayın Hakim ben biraz detaylı konuşmak istiyorum. Bizim Canbay ile bir buçuk yıllık bir ilişkimiz vardı. Alaattin ile görüşmeye başlamadan 3 hafta önce Canbay ile ayrıldık." dedi.

Aleyna Kalaycıoğlu ağlayarak "Kubilay'ım aradı beni, sizi barıştırmak istiyorum dedi. Gelme ablacım dedim" ifadelerini kullandı. Bu sırada Kubilay Kaan Kundakçı'nın annesi Aleyna Kalaycıoğlu'na "Boşuna ağlama!" diyerek tepki gösterdi.

Aleyna Kalaycıoğlu ağlayarak "Kubilay'ım aradı beni, sizi barıştırmak istiyorum dedi. Gelme ablacım dedim" ifadelerini kullandı. Bu sırada Kubilay Kaan Kundakçı'nın annesi Aleyna Kalaycıoğlu'na "Boşuna ağlama!" diyerek tepki gösterdi.

"ALAATTİN BENİ ZAN ALTINDA BIRAKTI"

Aleyna Kalaycıoğlu, sokağa döndükten sonra bir anda farları açık halde aracı gördüğünü ve sürücü koltuğunda Kubilay Kaan Kundakçı olduğunu söyledi. Kalaycıoğlu, "Yolcu koltuğunda da Canbay vardı. Alaattin'e söylediğim tek şey "Ne olur durma devam et" oldu. Yalvardım be ağladım Alaattin yavaşladı ve durdu. Canbay o sırada torpidoya uzandı. Alaattin de silahı alıp indi. Ben titremeye başladım. Alaattin aracın yanına gitti. Bir anda silah sesi duydum. Silah patlayınca ben de çığlık atarak aşağı imdim. Elim ayağım boşaldı. Alaattin geri beni araca bindirdi. Beni zan altında bıraktığı durum bu. Ben binmek istemezdim. Ben açıkçası o an onların (Canbayların) yanında olmak isterdim." ifadelerini kullandı.

"SEN BENİM ÇOCUĞUMUN ÖLÜMÜNE SEBEP OLDUN"

Anne Ülker Kundakçı, Aleyna Kalaycıoğlu'na hitaben "Sen benim çocuğumun ölümüne sebep oldun!" dedi. Aleyna Kalaycıoğlu ise "Olmadım abla" cevabını verdi. Bunu üzerine anne Ülker Kundakçı, "Sen benim çocuğuma neden ayakçı dedin?" sorusunu yöneltti. Kalaycıoğlu ise "Ben kahroldum ya. Ben öyle bir şey demedim. Gözünü seveyim abla ne olur..." diye konuştu.

Baba Cemil Kundakçı da "Neden benim oğlumun yardıma koşmadın? Arabaya bindiğinde sadece köpeğinizi soruyorsunuz? Köpek daha mı değerli Kubilay'dan?" diye sorusunca Aleyna Kalaycıoğlu, buna karşılık olarak Kubilay Kaan Kundakçı'nın vefat ettiğini eve döndüğünde öğrendiğini söyledi.

"HER ŞEY SPONTANE OLDU"

Alaattin Kadayıfcıoğlu sorgusunun devamında "Olay çıkacağını bilmiyordum. Böyle bir ön görüm yoktu. Öyle olsaydı polisi arardım. Benim orada bir olay ön görmedim. Her şey spontane oldu." dedi.

“KUBİLAY’IN AİLESİNDEN ÖZÜR DİLERİM”

Mahkeme Başkanı Kadayıfcıoğluna "Soruşturma aşamasında bu tehdit ve küfürlerden bahsetmemişsin. Neden şimdi o an anlatmadın?" diye sordu.

Gazeteci İhsan Yalçın'ın aktardıklarına göre Kadayıfcıoğlu hakim karşısındaki savunmasında elinin tetikte olmadığını ve silahın bir anda patladığını söyledi:

"Efendim Aleyna ile olaydan 3 hafta önce tanıştık ve sevgili olduk. Olaydan bir gün önce bana misafir olarak kaldı. Olay günü de kendisi stüdyoya gitti. Ben de yanına gittim. Stüdyonun önünde bir BMW gördük. Aleyna o aracı görünce panikledi. Şoför ile göz göze geldik. Kendisinin torpidoya uzandığını gördüm. Bunun üzerine araçtan indim. Konuşmak için yanlarına gittim. Aracınızı çekin dedim. Canbay bana küfür etti. İtişme yaşadık. Beni aracın içerisine çekmeye çalıştı. Ben şahsa tek elimle müdahale ettim. Şahıs elimi tutmaya çalışınca silah patladı. Benim elim tetikte değildi. Şoka girdim."

CANBAY'IN ORADA OLDUĞUNBU BİLMİYORDUM

Canbay'ın orada olduğunu bilmiyordum. Aleyna da çok korktu titriyordu. Silahım da hep torpidoda dururdu. Ama karşı taraftakilerin aracının yanına giderken yanıma aldım.

ALEYNA KALAYCIOĞLU HAKİM KARŞISINDAYDI

İstanbul Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından hazırlanan iddianamede, Alaattin Kadayıfcıoğlu hakkında 'Kasten öldürme' ve 'Ruhsatsız silah bulundurma', Aleyna Kalaycıoğlu hakkında ise 'Kasten öldürmeye azmettirme' suçlarından müebbet hapis cezası talep edildi. İddianamede ayrıca türkücü İzzet Yıldızhan hakkında 'Suçluyu kayırma' suçundan 6 aydan 5 yıla kadar hapis cezası istendi.

İstanbul Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından hazırlanan iddianamede, Alaattin Kadayıfcıoğlu hakkında 'Kasten öldürme' ve 'Ruhsatsız silah bulundurma', Aleyna Kalaycıoğlu hakkında ise 'Kasten öldürmeye azmettirme' suçlarından müebbet hapis cezası talep edildi. İddianamede ayrıca türkücü İzzet Yıldızhan hakkında 'Suçluyu kayırma' suçundan 6 aydan 5 yıla kadar hapis cezası istendi.

ADLİYEDE ORTALIK KARIŞTI

Duruşma öncesi Kubilay Kaan Kundakçı'nın bazı yakınları Rapçi Canbay'a tepki gösterdi. Canbay'ın yanındakiler de bu anları kayda alan basın mensuplarına saldırı girişiminde bulundu.

"ÇOCUĞUM AŞK ÜÇGENİ YÜZÜNDEN ÖLDÜ"

Anne Ülker Kundakçı ise, "Çocuğum aşk üçgeni yüzünden öldü. Ne alacak var ne verecek var. Bir kadın yüzünden çocuğu infaz etti gitti. Bu bir infaz. Kapalı alanda aracın içinde. Kaçma hakkı vermeden o silahı nasıl sıkabildin. Senin bununla bir meselen yok. Bu adam zengin olabilir. Trilyonları olsa bana çocuğumu geri verebilecek mi. Ben 3 aydır ne yaşıyorum biliyor mu bilmiyor. O gidiyor çocuğunu görüyor yine. Ben çocuğumun toprağına gidiyorum bir suç işlemiş gibi. Ben Allah'tan hepsinin Kubilay gibi can vermesini istiyorum. O kadar da samimiyim bu konuda. Allahlarından bulsunlar ailece. Çocuğumun bir günahı yoktu . Hiçbir suçu günahı yoktu. Bu olayın olmasına neden olacak birşey de yaşamıyor ki onlarla. Sadece Aleyna Hanımın egoları, zenginlik düşkünlüğü. Kızda yok yok. Sen 3 gündür tanıştığın insanın evine gider misin. Bu nasıl bir dünya. Burada en suçlu anneler. Ben de bir anneyim. O çocuğu sen nasıl eğittin" dedi.

UYURKEN RÜYAMA GİRMEZSE BELKİ AKLIMDAN ÇIKIYOR

Kubilay Kaan Kundakçı'nın babası Cemil Kundakçı duruşma öncesi adliye bahçesinde açıklamalarda bulundu. Kundakçı, "Bizim için çok zor bir gün. Psikolojik olarak içeriye girdiğim zaman nasıl bir duygu içinde olacağımı açıkçası ben de bilmiyorum. Çünkü Allah kimsenin başına vermesin, yani yaşamadığımız bir olay; ama elimden geldiği kadar oğlum için bana da bir söz hakkı verilirse faydalı olmak adına sakin, iradeli olmaya çalışacağım. Eğer davanın seyrine bir katkıda bulunabilirsem mutlu olacağım tabii ki

Allah kimsenin başına vermesin, yani yaşamadığımız bir olay; ama elimden geldiği kadar oğlum için bana da bir söz hakkı verilirse faydalı olmak adına sakin, iradeli olmaya çalışacağım. Eğer davanın seyrine bir katkıda bulunabilirsem mutlu olacağım tabii ki çünkü ben geceleri uyuyamıyorum. Bugün ben sabah 04.00'te yattım, 06.00'ya çeyrek kala kalktım. Bu oğlum öldüğünden beri böyle. Ben de eşim de aynı şekildeyiz. Çok kötü bir olay. Ne işim gücümle uğraşabiliyorum. Her dakika Kubilay aklımda, her dakika. Uyurken rüyama girmezse belki aklımdan çıkıyor, onun dışında şu an sizinle konuşurken de bir tarafta Kubilay var. Aileyle veya yardım eden insanlarla karşı karşıya geldiğim zaman hangi duyguda olacağım bilmiyorum ama şunu merak ediyorum. Yüzüme nasıl bakabilecekler. Ben onlara baktığım zaman 'Sizin vicdanınız hiç sızlamadı mı' demek istiyorum. 'Nasıl bunu yaptınız, nasıl infaz yaptınız' resmen infaz bu. Bunu söylemek istiyorum. Yüzüme nasıl bakabilecekler. Hiç kim mi davranacaklar, yoksa kafalarını öne mi eğecekler. Bunu merak ediyorum; ama en ağır cezayı almalarını diliyorum ve bunun için uğraşacağız. Ne gerekiyorsa yapacağız. Tek isteğim ağır ceza alsınlar, hakları ağırlaştırılmış müebbet. Diğerleri, diğer hak edenler de en üst seviyeden alsın" dedi.

RAPÇİ CANBAY: SÜREKLİ ÖĞÜRÜYORUM

Adliye önünde konuşan Canbay, zor bir süreçten geçtiğini ifade ederek, "Bu sabah hiç olmaması gerektiği gibi uyandım. Aşırı kötü bir psikoloji halindeyim. Sürekli öğürüyorum. Midem bulanıyor. Allah büyük" ifadelerini kullandı.