Türk sinemasının unutulmaz isimlerinden Kadir İnanır’ın cenazesine katılan Mahsun Kırmızıgül, törendeki protokol görüntülerine tepki gösterdi.
Kırmızıgül, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, siyasetçilerin cenazelerde ön planda yer alma çabasını eleştirdi.
“BÜYÜK BİR SANATÇIYI UĞURLAMAYA GİTTİM”
Kadir İnanır’ın cenazesine ve kabri başındaki törene katıldığını belirten Kırmızıgül, “Büyük bir sanatçıyı uğurlamaya gittim ama ne yazık ki gördüklerim içimi acıttı” ifadelerini kullandı.
Kırmızıgül, cenazelerin protokol alanına dönüşmemesi gerektiğini belirterek, böyle acı günlerde kameraların karşısında yer alma yarışının vicdanları yaraladığını söyledi.
SİYASETÇİLERE TEPKİ GÖSTERDİ
Siyasetçilerin her gün ekranlarda, mitinglerde ve kürsülerde göründüğünü ifade eden Kırmızıgül, “Bari bir cenazede geri planda durmayı, acıya ortak olmayı ve sadece dua etmeyi bilseler” dedi.
Kırmızıgül, cenazede ailenin, yakın dostların ve sanatçının sevenlerinin öncelikli olması gerektiğini vurguladı.
Koruma kalabalıkları nedeniyle insanların itilip kakılmasını da eleştiren Kırmızıgül, bir cenazede vatandaşın önüne set çekmenin ve sevenlerini uzaklaştırmanın kabul edilemez olduğunu belirtti.
“TABUTUN BAŞINDA ÖNDE DURMAK DEĞİL…”
Kırmızıgül paylaşımında, “Ölümün karşısında herkes eşittir. O gün makamın da unvanın da koruma ordularının da hiçbir anlamı yoktur. Çünkü tabutun başında önde durmak değil, geride durup saygı gösterebilmek asıl erdemdir” ifadelerine yer verdi.
Kadir İnanır’a gösterişten uzak, vakur ve onurlu bir vedanın yakışacağını belirten Kırmızıgül, “Güle güle Kadir abim…” sözleriyle paylaşımını tamamladı.