Spor

Montella: Onurumuz için oynadık

2026 Dünya Kupası’na ilk iki maçın ardından veda eden A Milli Takım’da teknik direktör Vincenzo Montella, ABD karşısında alınan 3-2’lik galibiyetin ardından açıklamalarda bulundu.

A Milli Takım Teknik Direktörü Vincenzo Montella, 2026 Dünya Kupası D Grubu’nda ABD karşısında alınan 3-2’lik galibiyetin ardından konuştu.

İlk iki maçını kaybederek turnuvaya veda etmesi kesinleşen A Milli Takım, grubun son maçında ev sahibi ABD’yi son dakika golüyle mağlup etti.

“BU TAKIM BUNU HAK ETMEDİ”

Karşılaşmanın ardından açıklamalarda bulunan Montella, galibiyetin takım için önemli olduğunu söyledi.

İtalyan teknik adam, “Tabii ki şunu söylemem lazım; 90+8’de Kaan’ın ve hepimizin sevinci bir haftadır nasıl hazırlandığımızı gösteriyor. Bu takım bunu hak etmedi. Başkanımız ve futbolcularımız için iyi oldu. Herkes duygusallaşmıştı, ben de...” ifadelerini kullandı.

Montella, ABD karşısında alınan galibiyete ilişkin, “Onurumuz için oynadık, galibiyet önemliydi. Başardık ve mutluyuz” dedi.

“NE YAPTIĞINI BİLEN BİR TAKIMIZ”

Oyuncu grubuna güvendiğini belirten Montella, sahaya çıkan her futbolcunun ilk 11 seviyesinde olduğunu söyledi.

Montella, “Şuna çok inanıyorum; kimi çağırdıysak hepsi ilk 11 oyuncusu. 1. dakikada gol yedik, ne yaptığımızı bilen bir takım olmasaydık bu maçı çeviremezdik. Bunu herkese gösterdik” diye konuştu.

İlk iki maçta da aynı ruhu gösterdiklerini savunan Montella, futbolda bazı anların sonucu değiştirebildiğini ifade etti.

“TEKRAR AYAĞA KALKMA GÜNÜ”

Bugünü “tekrar ayağa kalkma günü” olarak değerlendiren Montella, ABD galibiyetinin kendileri için büyük anlam taşıdığını belirtti.

Montella, “Bugünkü galibiyet, bin tane zafere denk oldu. İlk maçta top direkten içeri girebilirdi ama dışarı gitmeyi tercih etti. İkinci maçta da benzer şeyler. Enstantane oyunu bu... Daha farklı şeyler olabilirdi ama durum bu” dedi.

A Milli Takım, ABD karşısında aldığı galibiyetle Dünya Kupası’na 3 puanla veda etti.