Politika

NATO zirvesi öncesi Trump'tan 'Erdoğan' övgüleri

ABD Başkanı Trump, Ankara'da yapılacak NATO zirvesi öncesi yaptığı değerlendirmede "Saygın bir adam, saygın bir lider. Benim de dostum. Cumhurbaşkanı Erdoğan'a saygımdan dolayı NATO Zirvesi'ne katılacağım. Erdoğan olmasaydı belki zirveye gitmezdim" dedi.

ABD Başkanı Donald Trump, 7-8 Temmuz'da Ankara'da gerçekleştirilecek NATO zirvesinde gerçekleştirilecek NATO zirvesine ilişkin konuştu.

Trump, NATO Genel Sekreteri Mark Rutte ile basın mensuplarına yaptığı değerlendirmelerde şunları söyledi:

"(Erdoğan) Harika bir iş çıkarıyor. Türkiye'yi seviyor. Ben ABD'yi seviyorum, o Türkiye'yi seviyor ve harika bir iş çıkarıyor. Saygın bir adam, saygın bir lider. Benim de dostum. Cumhurbaşkanı Erdoğan'a saygımdan dolayı NATO Zirvesi'ne katılacağım. Erdoğan olmasaydı belki zirveye gitmezdim.

İnsanlar Türkiye'nin askeri açıdan ne kadar büyük olduğunu bilmiyor. Çok güçlü bir orduya sahipler."

F-35 SORUSUNA YANIT: 'TÜRKİYE'Yİ MEMNUN EDECEK BİR ŞEYLER YAPACAĞIM'

Trump, F-35 ve jet motorlarıyla ilgili sorulan soruya "Türkiye'yi memnun edecek bir şeyler yapacağım" cevabını verdi.

Reuters, Trump yönetiminin, Kongre'deki itirazlara rağmen Türkiye'ye jet motoru satışında süreci ilerletmeye hazırlandığını yazmıştı.