Bursa

Sultan I. Murad Hüdavendigar’ın hatırası Bursa’da yaşatıldı

Osmanlı Devleti’nin üçüncü padişahı Sultan I. Murad Hüdavendigâr, vefatının 637’nci yıl dönümünde Osmangazi Belediyesi tarafından düzenlenen programla anıldı. Çekirge’deki cami ve türbede gerçekleştirilen programda Kur’an-ı Kerim okundu, dualar edildi.

Osmanlı Devleti’nin üçüncü padişahı Sultan I. Murad Hüdavendigâr, vefatının 637’nci yıl dönümünde Osmangazi’de düzenlenen programla anıldı.

Osmangazi Belediyesi tarafından Çekirge Mahallesi’nde bulunan Sultan I. Murad Hüdavendigâr Camii ve Türbesi’nde gerçekleştirilen programa Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’ın yanı sıra protokol üyeleri, siyasi parti temsilcileri ve çok sayıda vatandaş katıldı.

DUALARLA ANILDI

Kur’an-ı Kerim tilavetiyle başlayan programda Sultan I. Murad Hüdavendigâr ve tüm şehitlerin ruhuna dualar okundu.

Türbe ziyaretiyle devam eden programda katılımcılar, Osmanlı’nın büyük hükümdarını rahmet ve minnetle andı.

Mehteran takımının seslendirdiği marşlar da anma programına tarihi bir atmosfer kattı.

“BÜYÜK BİR KOMUTAN VE HÜKÜMDARDIR”

Programda konuşan Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, Sultan I. Murad Hüdavendigâr’ın Osmanlı Devleti’nin beylikten cihan imparatorluğuna uzanan yolunda önemli bir yere sahip olduğunu söyledi.

Aydın, “Sultan I. Murad Hüdavendigâr, Osmanlı Devleti’nin beylikten cihan imparatorluğuna uzanan yolunu açan, Balkanlar’da asırlar boyunca kalıcı bir medeniyet kurulmasına öncülük eden büyük bir komutan, padişah ve hükümdardır. Bu vesileyle Sultan I. Murad Hüdavendigâr’ı rahmet ve minnetle anıyor; onunla birlikte vatan uğruna can veren tüm aziz şehitlerimizi saygı ve rahmetle yad ediyoruz” dedi.

“TARİHİMİZE SAHİP ÇIKMAK SORUMLULUĞUMUZDUR”

Konuşmasında geçtiğimiz hafta gerçekleştirilen Kosova ziyaretine de değinen Başkan Aydın, Sultan I. Murad Hüdavendigâr’ı şehit düştüğü topraklarda da rahmet ve minnetle andıklarını belirtti.

Bursa’nın sadece geçmişin izlerini taşıyan bir şehir olmadığını, aynı zamanda medeniyetin temel taşlarından biri olduğunu ifade eden Aydın, ecdadı ve tarihi mirası gelecek nesillere aktarmanın ortak sorumluluk olduğunu söyledi.

Aydın, “Ecdadımıza, tarihimize, kültürümüze ve Bursa’nın taşıdığı eşsiz Osmanlı mirasına sahip çıkmak, yerel yönetimler olarak en önemli sorumluluklarımızdan biridir” ifadelerini kullandı.

Konuşmaların ardından Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın ve protokol üyeleri vatandaşlara pilav ikramında bulundu.

Anma programı, Sultan I. Murad Hüdavendigâr’ın hatırasını yaşatırken Bursa’nın tarihine ve manevi değerlerine sahip çıkma mesajıyla sona erdi.