Yargıtay, evlilik birliğinde aşırı tutumlu davranışlara ilişkin dikkat çeken bir karara imza attı.
Yüksek Mahkeme, eşini “elektrik faturası artacak” gerekçesiyle karanlıkta oturmaya zorlamayı, ısınma ihtiyacını kısıtlamayı ve yiyecek israfı bahanesiyle evdeki temel gıdayı sınırlamayı boşanma ve maddi tazminat sebebi olarak değerlendirdi.
EŞİNİN CİMRİLİĞİNDEN ŞİKAYETÇİ OLDU
Kocasının cimriliği nedeniyle evlilikte sıkıntı yaşadığını öne süren K.L. isimli kadın, Aile Mahkemesi’ne başvurdu.
Genç kadın, eşinin aşırı cimri davrandığını, eve kimsenin gelip gitmesini istemediğini ve ortak yaşam alanının yaşanabilir şartlara sahip olmadığını ileri sürdü.
Evin temel ihtiyaçlarının dahi yeterince karşılanmadığını belirten K.L., eşinin kendisine sürekli “banyonun ışığını çok yaktın”, “sifonu niye çektin” gibi gerekçelerle tepki gösterdiğini iddia etti.
“ÇAY DEMLEMEMİ BİLE YASAKLADI”
K.L., dava dilekçesinde evde gıda ve temizlik malzemelerinin alınmadığını belirterek, “Bir adet patates dahi kalsa eve gıda malzemesi, deterjan almıyor. Çay demlememi bile yasakladı” ifadelerini kullandı.
Eşinin kişisel temizliğine de dikkat etmediğini öne süren kadın, eşinin kendisini aldatabileceğine dair sözler söylediğini de iddia etti.
K.L., evlilik birliğinin sarsılması nedeniyle boşanmalarına karar verilmesini, aylık 1.500 TL yoksulluk nafakası ile 30 bin TL maddi ve 50 bin TL manevi tazminat talep etti.
EMSAL NİTELİKTE KARAR
Yargıtay’ın değerlendirmesinde, evlilik içinde temel ihtiyaçların kısıtlanması ve eşin yaşam koşullarının zorlaştırılması kusurlu davranışlar arasında yer aldı.
Karara göre, elektrik faturası artacağı gerekçesiyle eşini karanlıkta oturmaya zorlamak, ısınma ihtiyacını sınırlamak ve evde temel gıdayı kısıtlamak boşanma ve maddi tazminat sebebi sayıldı.
Bursalılar kararı farklı görüşlerle değerlendirirken, Yargıtay’ın kararının benzer davalarda emsal teşkil edebileceği ifade edildi.