İçişleri Bakanlığı tarafından hazırlanan Karayolları Trafik Kanunu Uygulama Yönetmeliği’nde değişiklik sürecinde sona gelindiği belirtiliyor.
Milyonlarca araç sahibini yakından ilgilendiren düzenlemeyle, araçlarda kullanılan bazı ekipmanlara ilişkin tartışmalı başlıkların netleşmesi bekleniyor.
ARAÇ İÇİ EKİPMANLARA YASAL ZEMİN
Yeni yönetmelikle birlikte sürücülerin en çok ceza aldığı konular arasında yer alan araç içi ekipmanların yasal zemine oturtulacağı belirtiliyor.
Düzenleme kapsamında ön cama takılan telefon tutucuların belirli şartlarla serbest hale gelmesi bekleniyor.
Araç kameralarının da belirlenen ölçüler içinde kullanılması halinde cezaya konu olmayacağı ifade ediliyor.
Düzenlemeye göre direksiyon veya gösterge paneli hizasından itibaren 5 santimetreyi aşmayan ekipmanların, trafik güvenliğini tehlikeye atmadığı sürece serbest kabul edileceği belirtiliyor.
MULTİMEDYA EKRANLAR İÇİN YENİ DÖNEM
Yeni nesil araçlarda standart olarak bulunan multimedya ekranlara ilişkin tartışmaların da düzenlemeyle sona ermesi bekleniyor.
Navigasyon, park desteği ve sürüş amaçlı kullanılan ekranların yanı sıra araç içi ve araç dışı kamera sistemleri ile kayıt cihazlarının da serbestlik kapsamına alınacağı belirtiliyor.
Dikiz aynasına asılan koku ve benzeri aksesuarların da yeni yönetmelikle yasal zemine kavuşacağı ifade ediliyor.
SES SİSTEMLERİNE KRİTER GELİYOR
Modifiye tutkunlarını ve araç içi ses sistemi kullanan sürücüleri ilgilendiren başlıklarda da yeni kriterler getirileceği belirtiliyor.
Buna göre araç içi ses sistemlerine ceza uygulanabilmesi için sesin araç dışına taşması şartı aranacak.
Ceza kesilebilmesi için ihlalin kayıt altına alınması gerekecek. Böylece somut kanıt olmadan sürücülere keyfi şekilde ceza yazılmasının önüne geçilmesi hedefleniyor.
Toplu taşıma araçlarında yolculara sunulan bireysel sesli ve görüntülü sistemlerin kullanımının ise devam edeceği belirtiliyor.
Yeni düzenlemenin uygulanmasında İçişleri Bakanlığı ile Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı yetkili olacak.
Düzenlemenin Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzasıyla yürürlüğe girmesi bekleniyor.