The Witcher 4 oynanış görüntüleri State of Unreal etkinliğinde gösterildi. Polonyalı stüdyo CD Projekt RED, tanıtımda merakla beklenen yeni oyunlarının Unreal Engine 5.6 teknolojisiyle nasıl görüneceğini gözler önüne serdi.
Gösterim sırasında The Witcher 4 oyununun PlayStation 5 üzerinde, ray tracing açık ve saniyede 60 kare hızında çalıştığı doğrulandı.
Tanıtımdaki oynanış sırasında oyuncu Ciri karakterini yöneterek Kovir bölgesinde keşfe çıkıyor. Ciri’nin sadık atı Kelpie de oynanışta önemli bir rol üstleniyor.
Unreal Engine’in Chaos Flesh Solver sistemi sayesinde Kelpie’nin kas yapısı ve deri hareketleri gerçekçi şekilde yansıtılıyor. Ayrıca yapay zekâ destekli deformasyon teknolojisi sayesinde performanstan ödün verilmeden doğal animasyonlar sağlanıyor.
CD Projekt Red, Kelpie ile Ciri arasındaki senkronizasyonu artırmak adına çoklu karakter hareket eşleştirme (motion matching) teknolojisini de oyuna entegre etmiş durumda. Bu sayede oyuncular, Ciri’nin ata binme eylemini her açıdan ve hızda akıcı biçimde gerçekleştirebilecek.
The Witcher 4 Oynanış Detayları Ortaya Çıktı
Unreal Engine 5.6’nın sunduğu Nanite Foliage teknolojisi ile yoğun ve detaylı bitki örtüsü daha hızlı ve verimli bir şekilde işlenebiliyor. Her bir yaprak için ayrı modelleme yapılabilmesi, Kovir gibi doğal çevrelerin yer aldığı bölgelerde görsel kaliteyi ciddi biçimde artırıyor.
Oynanış sırasında Ciri’nin Vargrest adlı liman kentine ulaşması ve burada karşılaştığı kalabalık NPC grupları da dikkat çekti. Pazarda alışveriş yapanlar, balıkçılar, muhafızlar ve gündelik hayatlarına devam eden şehir halkı, oyuncunun etkileşimleriyle dinamik biçimde tepki veriyor. Örneğin koşarak ilerleyen bir adamın Ciri’ye çarpması sonucunda elindeki elma sandığını düşürmesi gibi detaylar, oyunun dünyasının ne denli tepkisel olduğunu gösteriyor.
CD Projekt Red Başkan Yardımcısı ve Oyun Yönetmeni Sebastian Kalemba, Epic Games – Kıdemli Direktör Wyeth Johnson ve Sinematik Yönetmeni Kajetan Kapuscinski sunum boyunca oyunun oynanış ve teknik yönlerini izleyicilere aktardı. Sunum sırasında Kapuscinski’nin demoyu bizzat oynadığı görüldü.
En İddialı Witcher Oyunu Olacak
Sunumun sonunda Sebastian Kalemba, şu açıklamayı yaptı:
“Bu oyunu şimdiye kadar yapılmış en sürükleyici ve en iddialı açık dünya Witcher oyunu haline getirmek istiyoruz ve bunu Epic ile yürüttüğümüz Unreal çalışmaları sayesinde gerçeğe dönüştürüyoruz.”
The Witcher 4 böylelikle hem teknik altyapısıyla hem de hikâye anlatımıyla serinin yeni nesil için nasıl evirileceğine dair güçlü bir ön izlenim sunmuş oldu. Yeni oyunun ne zaman piyasaya sürüleceği bilinmese de tahminler 2027 yılını işaret ediyor.