Bursa

Türkiye'de ilk olacak! Marmarabirlik’ten yeni ürün: Zeytinyağlı çikolata

Marmarabirlik, “Marmarabirlik ile Yeni Döneme Güvenli Adım” başlığıyla düzenlediği basın lansmanında 2025/26 dönemi hedeflerini paylaştı. Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Ali Yıldız, Türkiye’de bir ilk olacak “zeytinyağlı çikolata” üretimine başladıklarını belirtti.

HABER: ELİF BAYRIK

Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Ali Yıldız ve yönetim kurulu üyelerinin katılımıyla gerçekleşen lansman toplantısı, Marmarabirlik Genel Müdürlük binasında gerçekleştirildi.

Tesis gezisiyle başlayan programda yeni döneme ilişkin hedefler ve gündem maddeleri açıklandı.

“GÜCÜMÜZÜ BİRLİKTEN ALIYORUZ, ŞEFFAFLIKTAN TAVİZ VERMEYECEĞİZ”

Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Ali Yıldız, hasat sezonu öncesi fabrikanın kapılarını basın mensuplarına açarak önemli mesajlar verdi. İlk kez bu kapsamda bir ziyaret gerçekleştirildiğini belirten Yıldız, “Üretici birliği olduğumuz için güçlüyüz. Ortak güçlü olursa Marmarabirlik de güçlü olur” dedi.

71 YILLIK TARİH, 30 BİN ORTAK

Marmarabirlik’in 1954’te kurulduğunu ve bu yıl 71. yılını kutladığını hatırlatan Ali Yıldız, kooperatifin İznik, Orhangazi, Gemlik, Mudanya, Gönen, Erdek, Marmara Adası ve Mürefte’deki sekiz kooperatiften oluştuğunu söyledi. Yaklaşık 30 bin üretici ortağın bulunduğunu vurgulayan Yıldız, “Bu kurum 30 bin kişinin ekmek kapısıdır. 600 çalışanıyla da çok sayıda aileye gelir sağlamaktadır” ifadelerini kullandı.

“BİZ ŞAHSİ MARKA DEĞİL, ÜRETİCİNİN SESİYİZ”

Marmarabirlik’in bir şirket değil, üretici birliği olduğunu dile getiren Yıldız, “Biz şahsi bir kurum değiliz, şahsi marka değiliz. Bursa, Balıkesir ve Tekirdağ’ın birçok ilçesinde üreticisi olan bir kooperatifiz. Bizim görevimiz emaneti korumak, ortaklarımız adına en doğru kararları almak” dedi.

“ŞOV YAPMAYACAĞIZ”

Ali Yıldız, yeni dönemde Marmarabirlik’in şeffaflık ilkesiyle hareket edeceğini belirtti. “Şişirilmiş bütçeler, şişirme vaatlerle yola çıkmayacağız. Bizden beklenti dürüstlük üzerine olmalı. Kurumu şahsi şovlarla değil, ortaklarımızın gücüyle ayakta tutacağız” diye konuştu.

REKOLTE BEKLENTİSİ 170 BİN TON

Yıldız, 17 Ekim’e kadar devam edecek rekolte beyanı sürecinde bugüne kadar 41 bin tonluk beyan geldiğini söyledi. Bu yıl Marmara Bölgesi’nde 130 bin ton sofralık zeytin, toplamda ise yaklaşık 170 bin ton zeytin rekoltesi beklendiğini açıkladı. Ortaklardan doğru rekolte beyanı yapmalarını isteyen Yıldız, “Doğru beyan, doğru alım demektir” dedi.

“FİYATLAR GERİ GELMEYECEK”

Piyasadaki söylentilere yanıt veren Marmarabirlik Başkanı, “Asla fiyat geri gelmeyecek. Panik havası oluşturmak isteyenlere fırsat vermeyeceğiz” diyerek net mesaj verdi.

YENİ ÜRÜN: ZEYTİNYAĞLI ÇİKOLATA

Ali Yıldız, Marmarabirlik’in Ar-Ge çalışmalarıyla yenilikçi ürünler geliştirdiğini de duyurdu. Türkiye’de bir ilk olacak “zeytinyağlı çikolata” üretimine başladıklarını belirten Yıldız, “Çocuklarımızın buzdolaplarında bulunan kahvaltılık çikolatalara alternatif olarak zeytinyağı ile hazırlanan sağlıklı bir ürün geliştirdik. Numuneleri geldi, çok başarılı. Kısa sürede lansmanını yapacağız” dedi.

“MARMARABİRLİK BAKİDİR”

Marmarabirlik’in geçmişte mali olarak zor dönemlerden geçtiğini belirten Yıldız, buna rağmen ayakta kaldıklarını söyledi. “İsimlerin önemi yok, Marmarabirlik bakidir. Biz emaneti şov yapmadan, doğru işler yaparak gelecek nesillere taşımak zorundayız” ifadelerini kullandı.

Marmarabirlik Genel Müdürü Mehmet Ertaş, hasat sezonu öncesi yaptığı açıklamada kurumun mali yapısı, hedefleri ve geleceğe dair yol haritasını paylaştı. Ertaş, “Bu kurum 30 bin üreticinin ekmek kapısıdır. Amacımız Marmarabirlik’i ulusal bir marka olmaktan çıkarıp küresel bir marka haline getirmektir. Bu yolda şeffaflık ve doğruluktan asla taviz vermeyeceğiz” dedi.

“MARMARABİRLİK SAĞLAM ŞEKİLDE AYAKTADIR”

Son yıllarda yaşanan finansman kaynaklı zorluklara değinen Ertaş, “Daralan piyasa şartları ve enflasyon baskısı kurumumuzu zorladı. Ancak Marmarabirlik sağlam bir şekilde ayaktadır. Finansman yükünü en kısa sürede aşarak yolumuza devam edeceğiz” diye konuştu.

500 MİLYON TL TASARRUF, 1 MİLYAR TL GELİR HEDEFİ

Genel Müdür Mehmet Ertaş, acil eylem planı kapsamında tasarruf tedbirleri aldıklarını açıkladı. “Yaklaşık 500 milyon TL’lik bir kazanım öngördük. İki yıl içerisinde finansman yükünü sıfırlamayı hedefliyoruz. Takvim sonunda 1 milyar TL’lik gelir hedefimiz de var” dedi.

“ORTAKLARIMIZI MAĞDUR ETMEMEK ÖNCELİĞİMİZ”

Ürün bedellerinin zamanında ödeneceğinin altını çizen Ertaş, “Burası üretici kuruluşudur. Ortaklarımızı mağdur etmemek önceliğimiz. Ürün alımında ve ödemelerde herhangi bir sorun yaşatmayacağız” ifadelerini kullandı.

6,5 MİLYAR TL CİRO HEDEFİ

Marmarabirlik’in geçen yıl 4,9 milyar TL ciro elde ettiğini belirten Ertaş, “Bu yıl hedefimiz 6,5 milyar TL ciro. Satışlarımızı artırarak kurumun dinamiklerini korumak ve büyütmek istiyoruz” dedi.

“DÜNYA PAZARLARINA AÇILMAK İSTİYORUZ”

Marmarabirlik’in ihracata da odaklandığını vurgulayan Ertaş, “Ülkemizin ihracatla büyüme politikasına uygun olarak biz de ihracatımızı artırmayı hedefliyoruz. Daha uygun ürünler üretip dünya pazarlarına açılmak istiyoruz. Amacımız, ürün bedellerini kredi kullanmadan ödeyen ama yatırımlarını uzun vadeli ve düşük faizli kredilerle yapan güçlü bir kuruluş olmak” dedi.

Kamuoyunda yanlış algılandığını belirttiği konuları da açıklığa kavuşturan Genel Müdür, “Geçtiğimiz yıl enflasyon muhasebesi nedeniyle 4,2 milyar TL zarar oluştu. Bu zarar genel kurul kararıyla kapatıldı. Piyasada ‘Marmarabirlik tüm borçlarını bir günde ödedi’ algısı oluştu ama böyle bir durum söz konusu değil. Kredi borçlarımız devam ediyor, ödemelerimizi sürdürüyoruz” dedi.

“KREDİ KULLANACAĞIZ AMA YATIRIM İÇİN”

Kredi kullanımının kaçınılmaz olduğunu vurgulayan Ertaş, “Evet, kredi kullanacağız ama bu sadece yatırımlar için olacak. Tasarruf tedbirleriyle ve artan satışlarla kısa sürede üreticiye yüklenmeden borçları azaltacağız. Uzun vadede Marmarabirlik kredi kullanmadan ürün bedellerini ödeyen, yatırımlarını ise uygun kredilerle yapan bir kurum olacak” diye konuştu.

“MARMARABİRLİK’İ KÜRESEL MARKA YAPACAĞIZ”

Konuşmasının sonunda hedeflerini özetleyen Genel Müdür Mehmet Ertaş, “Amacımız Marmarabirlik’i üreticinin güven duyduğu bir kurum olmanın ötesine taşıyıp küresel marka haline getirmektir. Bunun için de şeffaf, doğru ve planlı adımlarla ilerleyeceğiz” ifadelerini kullandı.