Bursa Büyükşehir Belediyesi, Öğrenci ve Çocuk Hakları Derneği ile Anadolu Aslanları İş İnsanları Derneği iş birliğinde düzenlenen Parlamenter Meclis Simülasyonu programına ev sahipliği yapıyor.
Bursa’daki 60’ı aşkın okuldan 180 lise öğrencisinin katıldığı programda gençler, parlamenter sistem işleyişini uygulamalı olarak deneyimliyor.

180 ÖĞRENCİ KATILDI
Program kapsamında öğrenciler; liberal, merkez sol, merkez sağ ve milliyetçi olmak üzere dört farklı gruba ayrıldı.
Üç gün sürecek etkinlikte öğrenciler, 8 bakanlığın görev alanına giren meseleleri ve güncel konuları ele alacak.
Gençler, tartışmalar sonucunda çözüm önerileri geliştirerek kanun tasarıları hazırlayacak.
TASARILAR BAKANLIKLARA SUNULACAK
Meclis çalışmaları sonucunda kabul edilen kanun tasarıları, resmi formatta derlenecek.
Hazırlanan tasarılar daha sonra ilgili bakanlıklara sunulacak.
Programın açılışına Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Osman Şahin, AK Parti Bursa Milletvekili Ahmet Kılıç, Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, ASKON Bursa Temsilcisi Bilge Kalın, Genç ASKON Bursa Şube Başkanı Onur Koçak ve davetliler katıldı.

“DEMOKRASİ DİNLEMEKTİR”
Açılışta konuşan Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Osman Şahin, gençlerin demokrasiyi deneyimlemesinin ve ortak akılla çözüm üretmesinin önemine dikkat çekti.
Demokrasinin yalnızca seçimlerden ibaret olmadığını belirten Şahin, “Demokrasi dinlemektir, anlamaktır, farklı görüşlere saygı göstermektir. Bu programla gençler yeni bakış açıları kazanacaktır. Geleceğin Türkiye’sini gençler inşa edecek” dedi.
Gençlere soru sormaktan ve merak etmekten çekinmemeleri çağrısında bulunan Şahin, teknolojiyi yalnızca tüketen değil, geliştiren gençlere ihtiyaç olduğunu söyledi.
AK Parti Bursa Milletvekili Ahmet Kılıç ise en iyi fikirlerin birlikte tartışarak ve konuşarak ortaya çıktığını belirterek, organizasyonun gençler için faydalı olacağını ifade etti.
Kılıç, programda gençlere Meclis Yemini ettirdi.





