Uygulamayı kullanan Bursalı vatandaşlar, araçlara kolay erişim, pratik kullanım ve trafik içinde zamandan tasarruf gibi nedenlerle memnuniyetlerini dile getiriyor.
Birçok kullanıcı, gün içinde ihtiyaç duyduğu anda hızlı şekilde araç bulabildiğini ve ulaşım maliyetlerinin önemli ölçüde azaldığını ifade ediyor.
Bazı vatandaşlar, “Toplu taşımaya yetişemediğimiz anlarda imdadımıza yetişiyor”, “Hem ekonomik hem de güvenli” sözleriyle TAG’ın günlük hayata katkısını vurgularken, gençler ise uygulamayı özellikle esnek kullanım imkânı nedeniyle tercih ettiklerini belirtiyor.
Bursa’da TAG kullanımının artmasıyla birlikte, şehir içi ulaşımda yeni bir dönemin başladığı yorumları da yapılıyor.
Bursalı Taksicilerden Martı TAG Tepkisi: “Haksız Rekabet Oluşuyor”
Bursa’da son dönemde kullanımı artan Martı TAG uygulaması, şehirdeki taksicilerin tepkisini çekiyor. Birçok taksici, TAG’ın “yolcu taşımacılığı adı altında ticari faaliyete dönüştüğünü” savunarak denetimlerin artırılmasını istiyor.
Taksiciler, özel araçlarla yapılan yolculukların hem güvenlik hem de vergi düzeni açısından sorun oluşturduğunu belirterek, “Biz vergi veriyoruz, plaka ücreti ödüyoruz, denetime tabiyiz. Ama TAG’da özel araçlarla taşımacılık yapılıyor. Bu haksız rekabet” ifadelerini kullanıyor.
Peki Martı TAG Yasal mı?
Martı TAG, şirket tarafından “paylaşımlı yolculuk sistemi” olarak tanımlanıyor. Yani hukuki olarak ticari taşımacılık değil, kullanıcıların aynı güzergâhta giderken yakıt masrafını paylaşması mantığına dayanıyor. Bu nedenle, TAG’ın mevcut durumda tamamen yasadışı olduğu söylenemiyor.
Ancak:
-
Ticari taşımacılığa dönüşmesi,
-
Ücretin yakıt paylaşımı yerine kazanç elde etmeye dönük kullanılması,
-
Sürücünün sürekli yolcu taşıması,
durumlarında “Korsan taşımacılık” kapsamına girebiliyor. Bu noktada denetim, Emniyet ve UKOME tarafından yapılıyor.
Bazı şehirlerde TAG sürücülerine cezalar kesildiği de biliniyor. Dolayısıyla “yasal gri alan” durumu söz konusu.




