İnegöl Belediyesi, kent genelinde yürüttüğü temizlik çalışmalarında dijital dönüşüm adımlarını genişletti.
2025 yılı Aralık ayında ilk kez 4 araçta başlatılan yapay zeka destekli görüntü işleme teknolojisi, yapılan geliştirme ve yaygınlaştırma çalışmalarıyla belediye filosundaki 21 araçta aktif olarak kullanılmaya başlandı.
21 ARAÇTA AKTİF OLARAK KULLANILIYOR
Sistemin devreye alınmasıyla temizlik araçları, konteynerlerin doluluk oranlarını anlık olarak takip edebiliyor.
Sahadaki çevre kirliliği de görüntü işleme teknolojisiyle tespit edilerek kayıt altına alınıyor.
Konteynerlerin toplanma sıklıkları, konteyner çevresindeki atıklar, atık karakterizasyonu ve personelin kişisel koruyucu ekipman kullanım durumları da sistem üzerinden izleniyor.

VERİMLİLİK VE HİZMET KALİTESİ ARTIYOR
Elde edilen veriler doğrultusunda hizmet süreçleri sürekli olarak iyileştiriliyor.
Bu sayede hem operasyonel verimlilik artırılıyor hem de kaynak kullanımının daha etkin hale gelmesi hedefleniyor.
İnegöl Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışma, akıllı şehir uygulamalarının önemli adımlarından biri olarak değerlendiriliyor.
Sistem, temizlik ekiplerinin doğru zamanda doğru noktaya yönlendirilmesine imkan tanıyarak hizmet kalitesini de yükseltiyor.
BAŞKAN TABAN’DAN VATANDAŞLARA ÇAĞRI
İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, çevre ve temizlik konusunun öncelikli hassasiyetleri arasında yer aldığını söyledi.
Dijital değişim ve dönüşüme de büyük önem verdiklerini belirten Taban, “Bu iki öncelikli konumuzu birleştirdiğimizde, temizlik hizmetlerimizde yapay zeka destekli görüntü işleme teknolojisini hayata geçirip ardından yaygınlaştırarak hem hizmet kalitemizi artırmayı hem de şehir yönetiminde daha veriye dayalı bir yapıya geçmeyi hedefledik” dedi.
Aralık ayında 4 araçla başlayan sürecin bugün 21 araçta aktif olarak sürdüğünü ifade eden Taban, sistem sayesinde konteyner doluluk oranlarının anlık takip edilebildiğini ve temizlik çalışmalarının daha hızlı ve verimli şekilde planlanabildiğini belirtti.
Başkan Taban, “Ancak sadece bizim mücadelemiz yetmez. Biz daha temiz ve yaşanabilir bir İnegöl için tüm vatandaşlarımızdan da destek bekliyoruz” ifadelerini kullandı.




