Bursa Büyükşehir Belediyesi, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası tarafından düzenlenen Yeşil Şehirler Belediye Başkanları Toplantısı’nda temsil edildi.
İngiltere’nin başkenti Londra’da gerçekleştirilen toplantıya Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba katıldı.

YEŞİL VE DİRENÇLİ ŞEHİRLER ELE ALINDI
EBRD Yeşil Şehirler Programı’nın 10. yılında düzenlenen ve iki gün süren etkinlikte, kentlerin geleceğine yönelik başlıklar masaya yatırıldı.
Toplantıda şehirlerin ulaşım, ısıtma ve konut sistemlerini daha temiz ve uygun maliyetli enerjiyle nasıl dönüştürebileceği değerlendirildi.
Düşük karbonlu ve geleceğe hazır konutlar, iklim değişikliğine uyum, döngüsel kaynak kullanımı, sel direncini artıracak atık su sistemleri ve yükselen sıcaklıklara karşı ısı direnci de toplantının gündeminde yer aldı.

YAPAY ZEKA DESTEKLİ KENT YÖNETİMİ GÜNDEMDEYDİ
Etkinlikte, iklim kaynaklı şoklara müdahalede yapay zekânın gelişen rolü de ele alındı.
Program kapsamında Türkiye’den Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Türkiye Belediyeler Birliği Başkanı ve Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay ve Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras da toplantıya katıldı.

“BURSA İÇİN İŞ BİRLİKLERİNİ SÜRDÜRÜYORUZ”
Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba, toplantıda geleceğin şehirlerine ilişkin önemli değerlendirmelerde bulunduklarını söyledi.
Biba, iklim değişikliğiyle mücadeleden düşük karbonlu ulaşım ve altyapıya, yapay zekâ destekli kentsel yönetim uygulamalarından şehir hizmetlerinde yenilikçi çözümlere kadar birçok konuda uluslararası deneyimleri dinleme ve paylaşma imkânı bulduklarını belirtti.
Bursa’yı daha yeşil, güçlü ve dirençli bir şehir haline getirmek için dünyadaki iyi uygulamaları yakından takip ettiklerini ifade eden Biba, yeni iş birlikleri için temasların ve çalışmaların sürdüğünü kaydetti.





