Karabük merkezde dün çıkan orman yangınının yüksek gerilim hattına temas eden karga nedeniyle düşen kıvılcımlardan çıktığı iddia edildi.

Merkeze bağlı Kahyalar köyü Kabaoğlu Mahallesi’nde çıkan ve hızla yayılan yangın 20 saatte yapılan müdahalelerle büyük oranda kontrol altına alındı. İtfaiye ekipleri bölgede çalışma başlattı.

Öte yandan, orman yangınında yüksek gerilim hattına bir karganın temas etmesi sonucu çıkan kıvılcımların düştüğü otluk alanı alevlendirdiği ve daha sonra ormanlık alana sıçradığı iddia edildi.

Eskişehir'de kontrolden çıkan otomobil takla attı: 1 yaralı
Eskişehir'de kontrolden çıkan otomobil takla attı: 1 yaralı
İçeriği Görüntüle

Gerilim hattına temas etmesi sonucu telef olan karga cep telefonu kamerasıyla görüntülendi.

Mahalle sakinlerinden Nizamettin Taşlı, yangının ilk çıktığı anda müdahale etmeye çalıştıklarını belirterek, "Karga tellere temas etmiş ve yangın direğin altından çıkmış" dedi.

Kaynak: İHA