Martı TAG uygulamasına ilişkin davanın 7’nci duruşması İstanbul 14. Asliye Ticaret Mahkemesi’nde görüldü.
Daha önce iki kez İstinaf Mahkemesi’nden dönen dosyada alt mahkeme yeni kararını açıkladı.
DAVADA KISMİ KABUL KARARI
İstanbul Otomobilciler Esnaf Odası, Birleşik Taksi Şoförleri Derneği, Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu ile çeşitli illerden şoförler odaları ve taksi kooperatifleri tarafından açılan davada mahkeme heyeti, davanın kısmen kabulüne kısmen reddine karar verdi.
Mahkemenin kararına göre Martı TAG ve TAG sürücü hizmetlerinin web sitesi ile mobil uygulama üzerinden her türlü mecrada sunulmasına ve reklam faaliyetlerinin yürütülmesine engelleme kararı verildi.
ERİŞİM ENGELİ TALEBİ REDDEDİLDİ
Taksicilerin Martı TAG’ın internet sitesi ve uygulamasına erişim engeli getirilmesine yönelik ihtiyati tedbir talebi ise reddedildi.
Martı motosiklet hizmetinin yasaklanmasına yönelik talepte de haksız rekabetin ispatlanamadığı belirtildi.
Aynı şekilde Martı scooter hizmetlerine ilişkin talep de reddedildi.
KARAR İSTİNAFA AÇIK
Mahkeme tarafından verilen kararın istinafa açık olduğu bildirildi.
Duruşma sonrası açıklama yapan TAG Kurucusu Oğuz Alper Öktem, kararı üst mahkemeye taşıyacaklarını söyledi.
Öktem, “Taksicilerin uygulamanın bugün kapatılmasına yönelik tedbir talebi reddedildi. Genel olarak davanın kısmen kabul kısmen reddine karar verildi. 2024 yıllarında verilen benzer şekilde verilen karar, İstinaf Mahkemesi tarafından hatalı bulunarak kaldırılmıştı. Bu kararı da yeniden İstinaf Mahkemesi’nin değerlendirmesine sunacağız” dedi.
Hukuki süreci sürdüreceklerini belirten Öktem, kamuoyunu gelişmeler hakkında bilgilendirmeye devam edeceklerini ifade etti.




