HABER: MAHMUT VURAL

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun ve AK Parti Bursa İl Başkanı Davut Gürkan’ın kamuoyuna duyurduğu Bursa Kuzey Çevre Otoyolu projesi, güzergâhı nedeniyle tartışma yarattı. Aksungur Mahalle Muhtarı ve OVADER Başkanı Sinan Kaya, Bursa Saati’ne yaptığı açıklamada, “Şu anda yaklaşık bin dönüm zeytin ve siyah incir bahçesi gidiyor. Bu yol geçtiği anda bu alanlar yok olacak,” dedi.

“10 METRELİK MESAFE VARKEN ŞİMDİ 6-7 KİLOMETRE YOL GİTMEM GEREKECEK”

Kaya, projenin köy sınırlarına çok yakın geçtiğini belirterek, “Benim köyüm burada, tarlalar burada. Evden çıkıp tarlaya gitmek için 10 metrelik mesafe varken şimdi 6-7 kilometre yol gitmem gerekecek. Arazi otobanın bir tarafında, ev diğer tarafında kalacak. Bunun yakıtını da bana kimse ödemiyor” ifadelerini kullandı.

“2012’DEN BERİ GÖLET YAPILMIYOR”

Kaya, daha önce yüksek hızlı tren projesinde benzer bir süreç yaşandığını, bu projeyle ovadaki verimli tarım arazilerinin ortadan ikiye bölündüğünü, sulama altyapısının yok edildiğini söyledi. Ardından Kaya, “Tren yolu arazilerimizi böldü. Su havuzlarımız yolun altında kaldı. Sulama yapamıyoruz. Göllerimizin üstüne ray döşediler. Rekoltemiz yüzde 30 düştü. Şimdi ikinci kez aynı hatayı yapıyorlar. 2012’den beri gölet yapılmıyor. Tasarruf tedbirlerinden dolayı yapılmıyor ama zengin evine erken gitsin diye otoban yapılıyor” dedi.

“KÖYLÜNÜN 100-150 YILLIK ZEYTİN AĞAÇLARINI FEDA EDİYORLAR”

Tarım alanlarından geçmesi planlanan güzergâh yerine, kamuya ait, orman vasfını yitirmiş alanların kullanılmasını önerdiklerini belirten Kaya, “O yol yukarıdan geçse kamusal alan kullanılırdı. Bizim önerdiğimiz yerin zemini yumuşak, tünel gerekiyor diye maliyetli bulunuyor. Masraftan kaçmak için, köylünün 100-150 yıllık zeytin ağaçlarını feda ediyorlar” ifadelerini kullandı.

“BEN TARIMI, HAYVANCILIĞI NEREDE YAPACAĞIM?”

Projeyle birlikte köylerin içinden geçen yolların kesileceğini, çiftçilerin tarlasına ulaşmak için 6-7 kilometre fazladan yol gitmek zorunda kalacağını söyleyen Kaya, “Evle tarla arasına yol çekiyorlar. 10 metrelik mesafe 6 kilometreye çıkacak. Bir tarafta otoban, bir tarafta tren yolu. Ben tarımı, hayvancılığı nerede yapacağım?” dedi.

“3 YIL BOYUNCA TOZ ALTINDA KALACAĞIZ”

Sadece ağaçların kesilmesiyle değil, ekolojik dengenin bozulmasıyla da büyük kayıp yaşanacağını vurgulayan Kaya, “3 yıl boyunca toz altında kalacağız. Dölleme zarar görecek. Egzoz emisyonu kalıcı hasar verecek. Bu hesaplanmıyor bile. Sadece bugünü değil, geleceğimizi kaybediyoruz” ifadelerini kullandı.

“BU SENE ÇİFTÇİNİN SON HASADI OLACAK”

Kaya, bölgedeki yıllık meyve üretiminin 10 bin tonu aştığını, yalnızca siyah incirden 2024 yılında 40 milyon dolarlık, 2025 yılında ise 70 milyon dolara ulaşabilecek bir gelir elde edildiğini söyledi. Kaya, “Bu rakamlar sadece çiftçi kayıt sitemine kayıtlı üreticilere ait. Kayıt dışıyla birlikte çok daha büyük bir ekonomik değerden söz ediyoruz. Ama bunu dikkate alan yok. Şimdi Siyah incirin 10 gün sonra hasadı geliyor. Belki de bu sene çiftçinin son hasadı olacak” dedi.

Bursa’da Çağlayan, Ahmetbey ve Aksungur Mahallesinde toplam meyve üretimine dikkat çeken Kaya, “Çağlayan’da 10 bin ton, Ahmebey Mahallesi’nde 5 bin ton ve Aksungur Mahallesi’de Tarım Bakanlığı’nın köye dönüşü teşvik ettiğini ama diğer yandan köylünün toprağını elinden aldığını belirten Kaya, “Benim 3 dönüm arazim var. Fabrikada çalışan biri bu araziden ailesini geçindiriyor. Sen bu insanın yaşam kaynağını yok ediyorsun. Bir yandan ‘köye dönün’ diyorsun, öte yandan köyü yok ediyorsun” diyerek çelişkiye dikkat çekti.

Gemlik Gençlik Merkezi hizmete açıldı
Gemlik Gençlik Merkezi hizmete açıldı
İçeriği Görüntüle

“BURSA’NIN VEKİLİ YOK”

Kaya, bugüne kadar Karayolları Genel Müdürlüğü’nden randevu alamadıklarını, AK Parti milletvekillerinin köylünün sesini duymadığını belirterek, “Bursa’nın vekili yok. Ankara’ya gittik, derdimizi anlattık, raporlarımızı sunduk ama sonuç alamadık. Oy verdiğimiz vekiller bize tepeden bakıyor. Bursa’yı savunacak kimse yok” şeklinde konuştu.

“BURSA’YA İHANETTİR”

Projeye tamamen karşı olmadıklarını vurgulayan Kaya, “Yol geçmesin demiyoruz, ama alternatif varken neden tarım alanları feda ediliyor? 2028’de tren yük hattı da gelecek. Bu 3 proje Bursa Ovası’nı bitirir. Bu bir plan değil, bu bir kıyım. Bursa’ya ihanettir” diye konuştu.