Özel sektör öğretmenlerinin takdir toplayan mücadelesi sürüyor. Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası'nın çağrısıyla yurdun dört bir yanında eylemler devam ediyor. Çok sayıda öğretmen Ankara'da günlerdir hakkını arayan meslektaşlarına destek olmak amacıyla İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü önünde bir araya geldi.

"KURTULUŞ YOK TEK BAŞINA YA HEP BERABER, YA HİÇBİRİMİZ"

Basın açıklamasında "Kurtuluş yok tek başına. Ya hep beraber, ya hiçbirimiz", "Taban maaş hakkımız geri alacağız", "Asgari ücretle Bakan Tekin geçinsin" sloganları atıldı. Özel Sektör Öğretmenler Sendikası Yönetim Kurulu Üyesi Evin Turgut tarafından yapılan açıklamada, "Memur muyuz, işçi miyiz hiç kimse bilmiyor. Maaş anlamında da bizi koruyan bir yönetmelik olmadığı için meslektaşlarımız asgari ücret veya altına çalışıyor. Özelleştirmeler her gün artıyor. Özel okul sayısı kamu okulları sayısını katladı. Bizi koruyan yönetmelik de elimizden alındığı için hiçbir mevzuat bizi korumuyor. Öte yandan üniversiteden mezun olmuş, derece yapmış meslektaşlarımız Tekin'in mülakat dediği sistemde atama hakları gasp edildi" ifadelerine yer verildi.

“BİR ADIM DAHİ GERİ ATMAYACAĞIZ"

Açıklamanın devamında, özel sektörde çalışan ve temel haklarının gasp edildiğini savunan eğitim emekçilerinin başlattığı direnişin 10’uncu gününe, açlık grevinin ise 9’uncu gününe ulaştığı belirtilerek mücadelelerinin kararlılıkla sürdüğü ifade edildi.

İmamoğlu'ndan emekli vatandaşa yanıt: "Çok daha fazlasını yapacağız"
İmamoğlu'ndan emekli vatandaşa yanıt: "Çok daha fazlasını yapacağız"
İçeriği Görüntüle

Eğitim emekçileri, günlerdir sokaklarda ve meydanlarda insanca yaşayabilecekleri ücretler ile meslek onuruna yakışır çalışma koşulları talep ettiklerini vurguladı. Açıklamada, taleplerinin karşılanması yerine güvenlik güçlerinin öğretmenlerin karşısına çıkarıldığı öne sürüldü.

En barışçıl eylemlerde dahi polis baskısı, orantısız güç kullanımı, darp, gözaltı ve şiddetle karşı karşıya kaldıklarını belirten eğitimciler, bu uygulamalara tepki gösterdi. Açıklamada, “Sınıflarda olması gereken öğretmenleri sokaklarda darp eden, açlıkla ve şiddetle terbiye etmeye çalışan bu zihniyeti reddediyoruz” ifadelerine yer verilerek yaşananlara karşı mücadeleden vazgeçilmeyeceği mesajı verildi.

Bugün ise direnişin yarattığı haklı meşruiyetin bir sonucu olarak, TBMM Eğitim Komisyonu Başkanı Sayın Ayşen Gürcan tarafından görüşmeye çağrıldıkları ve bir müzakere süreci başlamış bulunduğu ifade edildi. Ancak kamuoyuna ve muhataplara yönelik, "Masaya oturmuş olmamız, haklarımız tam anlamıyla teslim edilmeden sokakları terk edeceğimiz anlamına gelmez. Bu müzakerelerden, öğretmenlerin kanayan yaralarına somut, yasal ve kalıcı çözümler çıkana kadar mücadeleden ve direnişten bir adım dahi geri atmayacağız!" mesajı verildi.

Kaynak: HALK HABER MERKEZİ