Bursa Bölgesel Turist Rehberleri Odası Başkanı Tansu Erçevik, Papa’nın İznik ziyaretiyle ilgili gazetemize yaptığı açıklamada, ziyaretin ilçeye büyük bir tanıtım gücü sağladığını söyledi. Papa’nın geliş nedeninden bağımsız olarak bu ziyaretin İznik için “milyonlarca dolar harcayarak bile elde edilemeyecek bir reklam etkisi” yarattığını ifade eden Erçevik, tanıtımın bu kez devlet kurumlarından değil doğrudan uluslararası basından geldiğini vurguladı.
Erçevik, “Tanıtım yalnızca devlet kurumları ya da bakanlıklar tarafından yapılsaydı ‘yanlı’ şeklinde algılanabilir ve bu kadar ses getirmezdi. Ancak bu kez tanıtımı bizzat yabancı medya gerçekleştirdi” dedi.
Ziyaret öncesinde de ulusal ve uluslararası basının İznik’e yoğun ilgi gösterdiğini belirten Erçevik, devletin gerekli tüm incelemeleri yaparak güvenlik tedbirlerini eksiksiz aldığını hatırlattı. “Devletimiz ve istihbaratımız olumsuz bir durum olsa müdahale ederdi. Binlerce yıllık geçmişi olan bir devletin bunu göz ardı edeceğini düşünmek mümkün değil” ifadelerini kullandı.

Papa’nın gelmesiyle yüzlerce televizyon kanalının İznik’e akın ettiğini söyleyen Erçevik, ziyaretin bölge turizmi açısından dönüm noktası olduğunu dile getirdi: “2014’ten bu yana İznik için çalışan bir turizm emekçisi olarak, senelerdir yapamadığımız tanıtımı bu ziyaret gerçekleştirdi. İznik’in ilgisi hem yurtiçinde hem yurtdışında artacaktır.”
Turizmin gelişmesi için tüm kurumlara çağrıda bulunan Erçevik, “Bursa’nın kaderi İznik’ten geçer” sözünü yineleyerek, tüm Bursalıları, bürokratları, siyasileri ve sivil toplum temsilcilerini İznik’in tanıtımı için daha fazla çaba göstermeye davet etti.




