Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (SEDDK) yayımladığı genelgeyle zorunlu trafik sigortasında önemli bir değişikliğe gidiliyor. Yeni düzenlemeyle birlikte prim tarifesi ve hasarsızlık basamak sistemi baştan sona yenileniyor. En dikkat çeken değişiklik ise hasarsızlık indiriminin artık araca değil, doğrudan sürücüye bağlanması oldu.

1 Ocak 2026 tarihinde yürürlüğe girecek uygulamayla birlikte, kazasız geçmişe sahip sürücüler araç değiştirseler bile hasarsızlık basamaklarını koruyacak. Uzun süredir 8. basamakta bulunan bir sürücü, yeni bir araç satın aldığında da aynı avantajlı basamaktan sigorta yaptırabilecek. Buna karşın sık kaza yapan ve alt basamaklarda yer alan sürücüler, yeni araç almaları hâlinde daha düşük prim avantajından yararlanamayacak.

Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Sigorta Komisyonu Başkanı Turusan Bağcı, mevcut sistemde ikinci araç alan hasarsız sürücülerin yüksek primlerle karşılaştığını hatırlatarak, yapılan düzenlemeyle bu durumun ortadan kalktığını söyledi. Bağcı, SEDDK’nin aralık ayında trafik sigortası primlerinde yüzde 1’lik artış yaptığını da anımsatarak, sigorta yaptıracak sürücülerin güncel tarifeleri takip etmeleri gerektiğini vurguladı.
Sigorta Aracıları ve Acenteleri Derneği (SAAD) Genel Başkanı Halil İbrahim Ece ise poliçe yenileme sürecine dikkat çekti. Ece, yenileme işlemi poliçe başlangıcından önce yapılmış olsa bile bu süre içinde meydana gelen bir kazanın hasarsızlık basamağını bir kademe düşürebileceğini belirtti. Ayrıca, zorunlu trafik sigortası olmadan trafiğe çıkmanın para cezası ve trafikten men yaptırımıyla sonuçlanabileceğini hatırlattı.




