Televizyon ve radyo yayınları ile internet, sosyal medya ve isteğe bağlı yayın platformlarının izlenme alışkanlıklarının belirlenmesi için yapılan araştırma, Türkiye genelinde 7 bölgeden 26 ilde 15 yaş ve üzeri toplam 15 bin 766 kişinin katılımıyla gerçekleştirildi.

Araştırmaya katılanların yüzde 50,3'ünü kadınlar, yüzde 49,7'sini ise erkekler oluşturdu. Çalışmanın yüzde 19,2'sini 15-24 yaş grubu, yüzde 19,1'ini 25-34 yaş, yüzde 19,2'sini 35-44 yaş, yüzde 16,6'sını 45-54 yaş, yüzde 12,9'unu 55-64 yaş, yüzde 13'ünü ise 65 yaş ve üzeri grup teşkil etti.

Araştırmaya göre, katılımcıların sahip olduğu cihazlar içinde ilk sırayı yüzde 99 ile cep telefonu aldı. Bunu yüzde 94,8'le televizyon, yüzde 53,9'la bilgisayar/tablet, yüzde 14,5'le radyo, yüzde 8,4'le oyun konsolu ve yüzde 2,3'le e-kitap okuyucu izledi.

Günlük kullanım alışkanlıklarına bakıldığında ise katılımcıların yüzde 82,5'inin her gün internete bağlandığı belirlendi. Televizyon yayınlarını her gün izleyenlerin oranı yüzde 69,6 olurken, sosyal medyayı günlük olarak kullananların oranı yüzde 69,1 seviyesinde gerçekleşti.

Ağaç AŞ'deki rüşvet ve ihale usulsüzlükleri iddianamede
Ağaç AŞ'deki rüşvet ve ihale usulsüzlükleri iddianamede
İçeriği Görüntüle

İsteğe bağlı yayın platformlarını her gün takip edenlerin oranı yüzde 16,5, radyo ve dijital müzik yayınlarını günlük dinleyenlerin oranı ise yüzde 10,4 olarak kaydedildi.

Kaynak: AA