Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, Mamak metrosu şantiyesini ziyaret ederek çalışmalar hakkında bilgi aldı.
Yavaş, ziyaret sırasında CHP’den istifa ederek AK Parti’ye katılan belediye başkanlarına ilişkin soruyu da yanıtladı.
MAMAK METROSU ŞANTİYESİNDE İNCELEME
Mansur Yavaş, programına Ankara Büyükşehir Belediyesi Etüt ve Projeler Dairesi Başkanlığı Raylı Sistemler Şube Müdürlüğünü ziyaret ederek başladı.
Ziyarette Yavaş’a Mamak Belediye Başkanı Veli Gündüz Şahin de eşlik etti.
Yetkililer, Yavaş ve Şahin’e projenin güncel durumuna ilişkin sunum yaptı.
Toplantıda 5 istasyonun fiilen yapımına başlandığı ifade edildi.
PROJENİN 2029’DA TAMAMLANMASI BEKLENİYOR
Toplantıda Mamak metrosunun proje takvimi de değerlendirildi.
Çalışmaların 16 Temmuz 2025 tarihinde başladığı hatırlatılırken, projenin 14 Ocak 2029’da tamamlanmasının beklendiği kaydedildi.
Yavaş, projenin bitim tarihine ilişkin “Seçimden önceye çekeriz inşallah” dedi.
Ankara’da düzenlenecek NATO Zirvesi’ne de değinen Yavaş, zirvenin başkentte yapılmasının Ankara’nın tanıtımı açısından olumlu olduğunu söyledi.
“KENDİ SEÇMENLERİNE HESABINI VERİRLER”
Bazı belediye başkanlarının parti değiştirmesine ilişkin soruyu yanıtlayan Yavaş, bunun başkanların kendi tercihi olduğunu söyledi.
Yavaş, “Eğer bu seçmen başka bir partiden belediye başkanı seçmek isteseydi seçerdi zaten. Onların kendi tercihi, kendi seçmenlerine hesabını verirler. Bizim bu anlamda bir kaybımız yok” ifadelerini kullandı.




