Alev Alatlı Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen UTİYAP YOU Academy eğitim serisinde İtibar Enstitüsü Başkanı Orhan Samast UTİYAP üyelerine İtibar Yönetimi konusunda bir eğitim gerçekleştirdi. Eğitimine ‘itibarı şansa bırakmayın’ diyerek başlayan Samast: “İş dünyasında itibar yönetimini, lider itibarı, kurum itibarı ve etik değerler ve ilkeler olarak üç temel üzerinde yükseliyor. Bu üç temeli de ekonomik sorumluluklar, çevresel sorumluluklar ve toplumsal sorumluklarla gerçekleştirmektedirler. İtibarın inşa edilmesi uzun süre almasına rağmen yıkılması son derece kısa sürelerde olabilmekte. Böylesine kısa bir sürede değişim olabilecek bir durumda değişimin yönetilmesi kritik bir öneme sahip” şeklinde konuştu.

İTİBAR NEDİR?

Eğitimin başlangıcın temel kavramları da UTİYAP üyelerine aktaran Samast, itibarı: “Olumlu bilgilerin, fikirlerin, varsayımların toplamıdır. Önemi ve değeri belirleyen bir varlıktır” diyerek tanımladı. İtibarın yönetilmesi gereken çok değerli bir varlık olduğuna işaret eden Orhan Samast şunları aktardı: “İtibar net duygular ifade eden, (iyi, kötü, zayıf, güçlü gibi) geçmiş davranışlara bağlı olarak oluşan ve geleceğe ilişkin davranış olasılıkların ifadesidir.”

SOSYAL SERMAYE

İş dünyasındaki itibar yönetiminin kariyere etkisine ve etkili bir kariyer planlamasına olan katkıları hakkında da bilgiler veren İtibar Enstitüsü Başkanı Orhan Samast UTİYAP Üyelerine şu bilgileri aktardı: “Uyandırılan olumlu yargılar ve düşünceler toplamına güven diyoruz. İş hayatında kariyerimizi inşa ederken en önde tutmamız gereken noktada burada başlıyor. Kariyerimiz, güven duygusu, sosyal sermaye ve sosyal ilişkilerle yükselebilir. Sosyal Sermaye: “Neye Sahipsin? Neyi Biliyorsun? Kimi Tanıyorsun? Sorularının cevaplarının toplamıdır.”

MARKA VE İTİBAR İLİŞKİSİ

BTÜ Karacabey’in nadir böcek türlerini kayıt altına alacak
BTÜ Karacabey’in nadir böcek türlerini kayıt altına alacak
İçeriği Görüntüle

Birbirine çok benzeyen anca sıklıkla yanlış kullanılan kavramlardan en çok öne çıkanlarının Marka Yönetimi ve İtibar Yönetimi kavramları olduğuna işaret eden Samast: “Marka, somut bir görüntüsü olan, bugün ve yakın zamana odaklanmış ekonomi tabanlı bir üründür. Marka ile sıklıkla karıştırılan itibar ise: Soyut varsayımlara dayanan, gelecek odaklı, değer tabanlı olan her şeydir. Kurumun itibarının temellerinde de tutarlılık, katılımcılık, sorumluluk, adil olma, şeffaflık, hesap verebilirlik, etik kurallara bağlılık yatmakta” şeklinde konuştu. İtibar çeşitleri ve unsurları hakkında da örneklerle bilgiler veren Samast, itibar çeşitlerini, kişi, kurum-marka, ürün, şehir ve ülke itibarı olarak çeşitlendirirken: “İtibarı oluşturan unsurlar, yönetim ve ürün kalitesi, çalışan yeterliliği, finansal performans, kurumsal sorumluluk, duygusal sorumluluk ve tanınırlık olarak özetleyebiliriz.”

MANİPÜLASYON SAVAŞLARI

Yeni dünyada kişi ve kurumları en çok zorlayan faktörün yeni nesil iletişim olduğuna vurgu yapan Samast: “Hemen her gün karşılaşabildiğimiz gibi manipülasyonlara kurumlarımız ve kişisel olarak bizlerde maruz kalabiliriz. Henüz hukuki alt yapıların yeterince oturmadığını da düşünürsek bu durumlarla başa çıkmak bir hayli zorlaşıyor. İletişim araçları hızla fonksiyon değiştirdi. Google artık bir arama motoru değil, itibar yönetimi sistemidir. İnstagram bir paylaşım sayfası değil, algı yönetimi platformudur. X sosyal medya değil, bir manipülasyon merkezidir. İtibar kazanmak 20 yıl sürer, onu mahvetmek ise 5 dakika artık sadece bir ‘tık’ “diyerek eğitimini tamamladı. Eğitimin sonrasında soru cevap kısmına geçildi.