Rize Ziraat Odası Başkanı Bünyamin Arslan, boyalı çayın Türkiye çay piyasasında hızla yayılmasının hem üretici için ciddi ekonomik kayıplara hem de tüketiciler açısından önemli sağlık risklerine yol açtığını söyledi.

Türk çayı ihraç edilen ülkelerdeki pazar payının artırılması hedefleniyor

Arslan, “Türkiye’de restoranların yüzde 60–70’inde boyalı çay kullanılıyor” diyerek, bu ürünlerin doğrudan işletmelere satıldığı için raflara çıkmadığını ve bu nedenle denetimlerin dışında kaldığını vurguladı.

Askerin çayı ÇAYKUR'dan

“Su Kat Sat” Sistemiyle Büyük Kar

Boyalı çayın cazip maliyeti nedeniyle hızla yayıldığını belirten Arslan, kaliteli çayın kilosunun 280–300 lirayı bulduğunu ancak beş kilosu 850 liraya satılan boyalı çaydan binlerce bardak elde edilebildiğini söyledi.
Arslan, çöp çayın kırılıp granül hâline getirildiğini, boya ile karıştırılarak 60–70 lira maliyetle piyasaya sürüldüğünü ifade etti.

Çayın bahçeden demliğe 'zorlu' yolculuğu

“Tüketimin %35’i Boyalı Çay”

Türkiye’nin yıllık 240 bin tonluk kuru çay tüketiminin yüzde 35’inin boyalı çaylardan oluştuğunu söyleyen Arslan, bu oranla tehdidin kritik eşiği aştığını belirtti.

Denetimler Yetersiz

Tarım ve Orman Bakanlığı ile yeni görüşmeler yaptıklarını aktaran Arslan, kafeteryalardan numune alınması ve denetimlerin artırılması için çalışma başlatıldığını söyledi.
“Geçen yıl birçok firmaya ceza uygulattık ancak mücadele hâlâ yeterli değil” dedi.

Memura kötü haber: Seyyanen zam teklifi iptal!
Memura kötü haber: Seyyanen zam teklifi iptal!
İçeriği Görüntüle

ÇAYKUR’un 25 liralık taban fiyatı koruduğunu ancak kota nedeniyle üreticinin bir kısmının özel sektöre yönelmek zorunda kaldığını belirten Arslan, özel sektörün 16–17 liraya çay aldığını, bu nedenle üreticinin kredi yükü altında ezildiğini söyledi.

Kaynak: Haber Merkezi