Bursa’da tarihi çarşı ve hanlar bölgesinde yer alan İç Fidan Han’ın mevcut durumu yeniden gündeme geldi.
Fatih Sultan Mehmet’in sadrazamlarından Mahmut Paşa tarafından Mahmutpaşa Külliyesi’ne gelir sağlamak amacıyla yaptırılan tarihi hanın içler acısı hali tepki çekti.
Osmangazi Belediye Meclisi’nin eski üyesi Cemil Aydın, İç Fidan Han’da yıllardır süren belirsizliğe dikkat çekerek açıklamalarda bulundu.

“ARTIK BU ÇALIŞMALAR TAMAMLANMALI”
Cemil Aydın, 12 yıldır revizyon bekleyen hanın fiziki görüntüsünün tarihi kimliğe yakışmadığını belirtti.
Esnafın mağduriyetinin de sürdüğünü vurgulayan Aydın, “Gelinen noktada hangi kurum yaparsa yapsın, artık bu çalışmalar tamamlanmalıdır” dedi.
2014 YILINDAKİ PROJEYİ HATIRLATTI
Aydın, 2014 yılında Osmangazi Belediye Başkanlığı tarafından yapılan açıklamayı hatırlattı.
Söz konusu açıklamada, proje hazırlıklarının ardından İç Fidan Han’ın arkeoparka dönüştürüleceği, doğu cephesinden yeni bir kapı açılarak yaya aksına bağlanacağı ve turistik bir alan haline getirileceği belirtilmişti.
Aradan geçen sürede projenin tamamlanmadığını ifade eden Aydın, sürecin artık sonuçlandırılması gerektiğini söyledi.

“TARİH İLE ÖRTÜŞMEMEKTEDİR”
Osmangazi Belediyesi’nin mali ve teknik kapasitesinin bu projeyi tamamlamaya yeterli olduğunu belirten Cemil Aydın, çağrısını yineledi.
Aydın, “İnanıyor ve biliyoruz ki Osmangazi Belediye Başkanlığı bu çalışmayı hakkıyla tamamlayabilir. Artık bir an önce harekete geçilmelidir. Zira Fidan Han’ın doğu bölümündeki görüntü tarih ile örtüşmemektedir” ifadelerini kullandı.
Açıklama, BTSO seçimleri sürecinde de gündeme gelen Fidan Han tartışmalarını yeniden gündeme taşıdı.




