Üretken yapay zeka araçlarını duyduğunu ifade edenlerin oranı yüzde 59,7 olurken, “agentic AI” olarak tanımlanan araçların bilinirliği yüzde 30,7 seviyesinde kaldı.

Araştırmada, yapay zeka veya türev teknolojilerden en az birini duyduğunu söyleyen katılımcıların yarısının bu alanla ilgili “temel düzeyde” bilgiye sahip olduğu görüldü. Katılımcıların yüzde 11,1’i yapay zekayı “iyi derecede” bildiğini ifade ederken, yüzde 38,8’i ise “az çok” bilgi sahibi olduğunu belirtti.

EN BİLİNEN ARAÇ: CHATGPT

Türkiye’de en çok tanınan yapay zeka aracı açık ara farkla ChatGPT oldu. Katılımcıların yüzde 88’i ChatGPT’yi bildiğini söylerken, onu yüzde 35,4 ile Gemini, yüzde 15,6 ile DeepSeek ve yüzde 13,1 ile Grok takip etti.

KULLANIM ORANI DÜNYA ORTALAMASININ ÜZERİNDE

Rapora göre Türkiye, yapay zeka kullanımında dünya genelinin oldukça üzerinde yer alıyor. Katılımcıların yüzde 57,6’sı günlük yaşamında yapay zeka araçlarını kullandığını belirtirken, küresel ölçekte bu oranın yüzde 16 seviyesinde olduğu aktarıldı.

Kullanımda da ChatGPT ilk sırada yer aldı. ChatGPT’yi kullandığını belirtenlerin oranı yüzde 82,8 olurken, Gemini yüzde 43, DeepSeek yüzde 25,8, Copilot yüzde 24,1, Grok yüzde 17,2 ve Canva yüzde 11,5 oranında kullanım gördü.

Türkiye’de Kadınlar En Çok Bu Nedenle Boşanıyor: Bursa Rakamları Dikkat Çekti
Türkiye’de Kadınlar En Çok Bu Nedenle Boşanıyor: Bursa Rakamları Dikkat Çekti
İçeriği Görüntüle

YAPAY ZEKA HANGİ AMAÇLARLA KULLANILIYOR?

Araştırmaya göre yapay zeka kullanıcılarının yüzde 41,8’i bu araçları kişisel amaçlarla, yüzde 39,4’ü iş hayatında, yüzde 27,5’i ise eğitim için kullanıyor. İş amaçlı kullanımda “bilgi arama” yüzde 78,6 ile ilk sırada yer alırken, “fikir üretme” yüzde 68,1 ile öne çıktı. Kişisel kullanımda ise bilgi edinme ve günlük ihtiyaçlar başlıca gerekçeler arasında yer aldı.

Kaynak: AA