Zafer Partisi Genel Başkanı Prof. Dr. Ümit Özdağ, Kayseri Cumhuriyet Meydanı’nda esnaf ve vatandaşlarla bir araya geldi.
Kayseri’de üç günlük ziyaret programı kapsamında temaslarda bulunan Özdağ, basın mensuplarının sorularını da yanıtladı.
“VATANDAŞ DA ESNAF DA DERTLİ”
Kayseri Cumhuriyet Meydanı’nın kentin kalbi olduğunu söyleyen Özdağ, esnaf ve vatandaşların sorunlarını dinlemek için meydanda bulunduklarını belirtti.
Özdağ, Türkiye’nin birçok yerinde olduğu gibi Kayseri’de de vatandaşın ve esnafın ekonomik sıkıntı yaşadığını ifade etti.
Esnafın, vatandaşın alım gücünün düşmesi nedeniyle işlerinin geçen yıla göre yüzde 50 azaldığını söylediğini aktaran Özdağ, benzer tablonun birçok sektörde görüldüğünü dile getirdi.
“BİR EMEKLİ EVİNE BİR KİLO PASTIRMA GÖTÜREMEZ”
Emeklilerle de görüştüklerini belirten Özdağ, Türkiye’de 16 milyon 700 bin emekli, dul ve yetim bulunduğunu söyledi.
Bu kesimin büyük bölümünün 20 bin lira ve altında maaş aldığını ifade eden Özdağ, enflasyon karşısında alım gücünün hızla eridiğini savundu.
Kayseri’de pastırma fiyatlarına dikkat çeken Özdağ, “Burada bir kilo pastırmaya bakıyorsunuz; minimum 2 bin lira. 3 bin 250 liraya kadar çıkıyor. Yani bir emekli evine bir kilo pastırma götüremez” dedi.
“MUTFAKTA MUTLAK KRİZ VAR”
Ekonomik buhranın aşılması için güven ikliminin tesis edilmesi gerektiğini belirten Özdağ, bunun da kurumsal akıl ve hukukla mümkün olacağını söyledi.
Gündemde NATO Zirvesi olduğunu hatırlatan Özdağ, vatandaşın asıl gündeminin geçim sıkıntısı olduğunu ifade etti.
Özdağ, “NATO Zirvesi nasıl geçerse geçsin, burada sucuk fiyatı, pastırma fiyatı düşecek mi? NATO Zirvesi’nden sonra emeklilerimizin almış olduğu maaşlar veya alım gücü artacak mı? Enflasyon düşecek mi? Vatandaşı bu ilgilendiriyor” diye konuştu.
Sokakta büyük bir öfke olduğunu söyleyen Özdağ, “Mutlak butlan diyorlar ya, mutfakta mutlak kriz var” ifadelerini kullandı.
AK PARTİ’YE GEÇEN BELEDİYE BAŞKANLARINI ELEŞTİRDİ
Basın mensuplarının siyasi gündeme ilişkin sorularını da yanıtlayan Özdağ, iktidarın her geçen gün zayıfladığını öne sürdü.
Bazı CHP’li belediye başkanlarının AK Parti’ye geçmesini eleştiren Özdağ, seçmenin bu duruma tepki duyduğunu savundu.
Özdağ, “Siz bir belediye başkanını Cumhuriyet Halk Partisi’nden AK Parti’ye aldığınız zaman, ona oy veren seçmeni de aldığınızı mı düşünüyorsunuz? Yok. O seçmen hem oy verdiği kişiye öfkeleniyor hem de gittiği, onu götüren partiye olan öfkesi artıyor” dedi.
Açıklamalarının sonunda Fenerbahçe’ye ilişkin soruya da yanıt veren Özdağ, takımın iyi oynaması halinde şampiyon olmasını temenni etti.



