Marmarabirlik’in gelmiş geçmiş en başarısız başkanı kimdir diye sorulsa, açık ara Hidamet Asa’nın adı öne çıkar diye düşünüyorum.

Bunu bugün için söylemiyorum…
Marmarabirlik’in bulunduğu İzmir yolu üzerindeki alanının önemli bir kısmını Organize Sanayi Bölgesi yapma adına kaybeden Hidamet Asa’yı koltukta otururken eleştirmiştim.
Asa, döneminde bu kayıplardan Şehir Plancısı Nilüfer Taşan’ı sorumlu tutularak Taşan hakkında dava açmış ancak davayı Marmarabirlik-Hidamet Asa kaybetmişti.
Olan Marmarabirlik’e olmuştu.
***
Şimdi aynı Asa, silinmiş cevizlerin altını arayarak, İznik Kooperatif Başkanlığı’nı yeniden kazanmak için çalışıyor.
30 Haziran Salı günü gerçekleştirilecek seçimlerde üç aday yarışacak.
Attan inip eşeğe binmeye niyetli Hidamet Asa, şu anki başkan Hüseyin Mersin ile Mehmet Zengin…

Şu anki Marmarabirlik Başkanı Ali Yıldız’ın yaptığı açıklamayı bilmem gördünüz mü?
Ben olsam değil aday olmak yerin dibine geçerdim.
15 yıl başkanlık yaptığı Marmarabirlik’te zamanın 1,5 yılını yurt dışında geçirmiş Hidamet Asa Beyefendi!
Vay vay vayyyyyy…
Başkan Yıldız’ın söyledikleri doğruysa, yurt dışı için alınan harcırahların toplam tutarını dolar ve avro cinsinden de açıklarsa, kamuoyu bilgilenmiş olur
Durum böyle olunca 4, 2 milyar borç takarsın Marmarabirlik’e; batma noktasına getirirsin, sen yurt dışında keyif çatarken…
Ali Yıldız’ın şu sözlerine bakar mısınız?
“3 milyar lirası anapara, 1,2 milyar lirası faiz olmak üzere Birliğin sırtına toplam 4,2 milyar lira borç yükleyip, karşılığında 3,4 milyar liralık ürün almak mı başarıdır?”
****
İznik üreticisi izin verirse, bu başarısını (!) orada da tekrarlamak istiyor Hidamet Asa…
Umarım öyle olmaz, aklı selim galip gelir, 15 yıl Marmarabirlik’i 50 yıl geri götüren kişiyi yeniden başkan seçmez!
Diğer şehirlere 100 bin, Bursa’ya 37 bin!
Sanayici İsmet Acar’ın (AK Parti Tanıtım Başkanı Faruk Acar’ın amcası) çiftliğinde buluştuğumuzda eski Bakan Faruk Çelik, CHP’lilere yönelik çok doğru bir eleştiri yapmıştı:
“CHP’liler terlemeden sonuç almak istiyorlar.”
Anahtar Parti Nilüfer İlçe Başkanlığı’nın muhtarlarla buluşma toplantısında İl Başkan Fikret Aslan, “Bir günde üç atlet değiştirdim. Arabada atlet taşıyorum” deyince, Faruk Çelik’in sözünü anımsadım.
Demek ki Anahtar Parti Bursa’da doğru yolda….
****

Toplumun hücrelerine kadar yayılan Anahtar Parti’yi ilgiyle izliyorum.
Diğer kentleri bilmem ama Bursa’da kaptan Fikret Aslan öncülüğünde giderek yükseliyorlar.
Başkan Aslan’ın Bursa’da üçüncü parti olma iddiasını bu çalışmalar destekliyor.

Stratejik hamleler yapıyor Anahtar Parti…
Nilüfer’e, sanatçı kimliği de olan, seküler bir isim (Özlüce’de 1923 restoranı işleten) Öner Sevinç’i ilçe başkanı yaptılar.
Başkan Sevinç de kürsüye çıktı, Nilüfer Belediyesi’ni yerden yere vurdu.
Halkçılık, devletçilik ilkelerinin yanlış uygulandığını, kişilere rant sağlandığını, vatandaşın, esnafın sesine kulak verilmediğini söyledi.
Nilüfer’de betonlaşmayla ilgili de Belediye’nin sorumlu olduğunu söyledi.
Şadi Özdemir’in ismini vermedi ama belediye yönetimine yüklendikçe yüklendi.
Çok güzel bir cümle kurdu Başkan Sevinç, “O cilalı bilboardların arkasında algı belediyeciliği ile gerçek belediyecilik arasındaki uçurumu gizliyor” dedi.
****
Öner Sevinç, Nilüfer için rantın başkenti nitelemesinde bulundu ama kendisine sorabilirler restoranı açabileceği tek yer Nilüfer değil mi?
Yanlışlar yapıldı mı?
Turgay Erdem dönemi bir felaketti.
Rüşvet, hormonlu inşaatlar bir kara düzen sürüp gidiyordu ki, Şadi Özdemir geldi, tablo tersine döndü.
Bu durumu da vurgulamak lazımdı; böylece hem bir hakkı teslim ederdi hem de sadece eleştirmekle kalmayıp, doğru olanı da desteklerdi.
****
Ayrıca, betonlaşmada, Nilüfer Belediyesi’ni tek başına sanık sandalyesine oturtmak eksik bir tutum olmaz mı?
Bunda Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin sorumluluğu yok mu?
Örneğin Ataevler’deki yapılaşmaya Mustafa Bozbey’in karşı çıktığını biliyorum.
Plan değişikliğini uygun bulmayan Bozbey’e hem Ataevler’de yaşayan avantacı vatandaşlar baş kaldırmıştı hem de Büyükşehir (Recep Altepe) Nilüfer’i ezerek oradaki yapılaşmanın önünü açmıştı.

İl Başkanı Fikret Aslan ise kitabın ortasından konuştu. Yavuz Ağıralioğlu’nunki kadar mükemmel olmasa da, Fikret Başkan da kürsüden kendini ilgiyle dinletmeyi başardı.
Özellikle gençlerin ülkeyi terk etmesine yani geleceğimizin çalınmasına karşı sert sözlerle yüklendi Fikret Aslan:
“14 bin mühendisin çalıştığı bir firma var yurt dışında… Bin 400’ü Türk genci… Biz kendi evlatlarımızın ürettiği projelere destek vermezken, başkaları bizim gençlerin projelerini havada kapıyor. Artık kendi gençlerine hayal kurdurtmayan bir ülke haline getirildi Türkiye!”
****
AK Parti’nin iktidara gelirken adalet vaat ettiğini söyleyen Anahtar Parti İl Başkanı Aslan, “Hukuk yok, mahkeme yok, masumiyet karinesi ortadan kaldırıldı. Millet bıktı. Ülkeyi bu hale kim getirdi? Vallahi çalışarak, üreterek batıyoruz” dedi.
****
Konuşmasının son bölümünü Bursa’ya ayırdı Başkan Fikret Aslan…
Bu şehirde yaşayan her bir kişi genel bütçeden 37 bin lira alırken, başka şehirlerin 100 bin liradan fazla para aldığını belirterek, “Hastaneler açılmıyor, olanlar satılıyor. Tophane’de hastane satılıyor ama onlar satılmayacak diye yalan söylüyorlar. Başka yerlere gelen tren her nedense bize gelmiyor” diye konuştu.